دین را و امام حسین را طبقاتی نکنید و با توجه به موقعیت اجتماعی ورژن های جدیدی از دین ارائه ندهید.
وضعیت امروز بعضی از برنامه های رسانه ای و هیئتی را که در ایران می بینم یاد فروشگاه های محلی در امریکا میافتم.
ما در امریکا فروشگاه هایی داریم به نام "99 Cent و Dollar Tree" برای قشر فقیر و ضعیف جامعه، همچنین فروشگاه هایی داریم مثل Walmart و Costco و... برای قشر متوسط، و فروشگاه هایی که برای قشر متوسط به بالاست که عملا فقیر اونجاها نمی بینید، مثل Erewhon که خیلی خاصه و Sprouts و یا Whole Foods.
ظاهر قضیه زیباست هر کس با توجه به توان خودش خرید میکند. اما دقت که میکنید می بینید این هرم فقط برای راحتی قشر مرفه جامعه ساخته شده است که نمی خواهند هم رده کسانی باشند که به اصطلاح فقیر و "کلاس پائین" هستند.
همین روش برای تبلیغ دین در بعضی از برنامه ها و هیئت ها دیده می شود. حتی محتوای این برنامه ها اختصاص دارد به قشر مرفه و سلبریتی و حرف هایی مطرح می شور که بیشتر برای راحتی این قشر هست نه آنچیزی که باید بیان شود.
طبقاتی کردن دین و امام حسین و ورژن های مختلف از دین ارائه کردن اسمش جذبِ افراد به دین نیست بلکه جذبِ دین به سبک زندگی افرادی است که می گویند؛ "من همینم که هستم پس ورژنی از دین را به من بده که نیاز به تغییر من نباشد"، یعنی دین را آنطوری که من می خواهم تبلیغ کن نه آنطوری که هست.
ارائه چنین تصویری از دین عملا نقطه مقابل تبلیغ دینی است. ما امام حسین مخصوص فقیر و امام حسین مخصوص سلبریتی و مرفهین نداریم. ما یک امام حسین داریم و یک پیام از عاشورا. آن پیام چیست؟ خود حضرت در وصیتی به برادرشون محمد حنفیه مستقیم بیان می کنند:
"خروج و قيـام من از روى سركشى و خوشگذرانى و فساد و ظلم نيست، تنها براى اصلاح در امت جدم(ص) قيام کردم و مي خواهم به معروف امر کنم و از منكر بازدارم و به سيره جدم(ص) و پدرم على بن ابيطالب عمـل کنم."
یعنی امر به معروف و نهی از منکر.
سید حسینی
#اللهم_ارزقنا_کربلا
#ما_ملت_امام_حسینیم
╭═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╮
@abaabdellahelhosein
╰═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╯