💢 زاویه نگاه و اهداف در «درس خارج»
✔️ بهمناسبت آغاز سال تحصیلی حوزههای علمیه (5)/ رضا حبیبی🔻
🔹 مادامی که حوزه به این باور نرسیده که بحثهای روششناسی، فن و علم است و این علم به آموزش نیاز دارد و برای تبدیل شدن این علم به مهارت، به کارگاه آموزشی نیاز داریم، حرکتها آرام و کم اثر خواهد بود.
🔹 در زمینه روشها ما دو مرحله داریم؛ یکی اینکه چه روشی به درد چه کسی میخورد و اینکه هر کس بتواند با توجه به شرایط و اهداف خود، روش متناسب با خودش را کشف کند و دیگری اینکه به صورت عملی، این روش را به اجرا در آورد.
🔹 توصیهها میتواند خیلی شفاف و واضح باشد، ولی عادت نکردیم از روی حساب و کتاب نظر بدهیم و باید به سمتی برویم که این رسم شکسته شود و مستند حرف بزنیم. باید پیچیدگی را قبول کرد و به سمت حجت کردن حرفهای خودمان برویم.
تفصیل مطلب👈
https://b2n.ir/753149