📌انواع مهارت‌های ارتباطی انواع مختلفی از مهارت‌های ارتباطی برای آموزش و تمرین وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا به رابط مؤثری تبدیل شوید. بسیاری از این مهارت‌ها در کنار هم کار می‌کنند و بر اهمیت تمرین مهارت‌های ارتباطی در زمینه‌های مختلف و در زمان ممکن می‌افزایند. ۱- گوش‌دادن فعال گوش دادن فعال به‌معنای توجه دقیق به کسی است که با شما صحبت می‌کند. کسانی که دارای این ویژگی هستند، به‌دلیل توجه و احترامی که برای شنیدن حرف دیگران قائل‌اند، به دید همکارانشان محترم هستند. به ‌نظر می‌رسد که گوش‌دادن مؤثر کار آسانی است، اما در حقیقت مهارت ارتباطی است که تقویتش ساده نیست. می‌توانید با تمرکز بر گوینده، پرهیز از وسایلی مانند موبایل، که حواستان را پرت می‌کند، و آماده‌کردن برخی از پرسش‌ها و نظرات، به شنونده مؤثری تبدیل شوید. ۲- هماهنگی سبک ارتباطی خود با مخاطبان هریک از سبک‌های ارتباطی برای موقعیت جداگانه‌ای مناسب هستند. برای اینکه بتوانید بهترین مهارت ارتباطی خود را به ‌کار بگیرید، مهم است که ابتدا مخاطبان خود و مناسب‌ترین شیوه ارتباطی با آنان را بررسی کنید؛ به‌عنوان مثال، اگر قرار است که با یک کارفرما ارتباط برقرار کنید، بهتر است که یا یک ایمیل رسمی ارسال کنید یا از تلفن استفاده کنید؛ بسته به شرایط، ممکن است که حتی نیاز باشد یک نامه رسمی تایپ‌شده بفرستید. ممکن است که در محل کار، انتقال اطلاعات پیچیده به‌صورت شخصی یا به‌وسیله برقراری ارتباط ویدئویی راحت‌تر از نوشتن یک ایمیل طولانی باشد.