ابوقاسم
بناداریم به مرور زمان در ذیل مفهوم رسانه نکاتی رو با هم به اشتراک بزاریم ایشالا که مفید باشه اول ما
توی بحث رسانه به ماهیت آن و نسبت ما با رسانه پرداخته شد، اشاره کردیم که فرهنگ ها چه به عنوان عناصر ذهنی فعلیت نیافته و چه به عنوان رفتارها در چیدمان نسبت ها با رسانه تاثیر زیادی دارند. اشاره کردیم که تنظیم ماهیت رسانه(رسانه تکنولوژیک) چون از سوی غربی ها صورت گرفت متاثر از مبادی فکری آن ها است، اما ترکیب این ماهیت جعلی و اعتباری و بر اساس خواست آن ها نیست، یعنی هرکسی که به این ابتکار دست پیدا می کرد برای شکل گیری ماهیت رسانه بایست مثلث محتوا، ابزار و مخاطب را ترکیب می کرد تا رسانه شکل بگیرد. بنابر این تصور ابداع ماهیت جدیدی از رسانه وجود ندارد و هرچه هست در بستر همین ماهیت کشف شده اتفاق خواهد افتاد. طبیعتا این جوامع بشری هستند که باید با مبانی، مبادی، ارزش ها و سایر المان های هویت بخش مناسبت مفیدی را با رسانه تئوریزه کنند اما نمی توانند ماهیت آن را تغییر دهند کشورها ممکنه برای احترام به فرهنگ و منافع و خیلی چیزهای دیگه نخواهند از یک رسانه ای استفاده کنند مثل آمریکا که تیک تاک را فیلتر کرد یا ایران که پلتفرم‌های خارجی را فیلتر کرده است. اما خب مناسبت این دو کشور نسبت به جایگاه رسانه در زندگی انسان کاملا متفاوت است و هرکدام در دنیای دیگری سیر می کنند. با توجه به تنوع وسیع در استفاده از بسترهای رسانه ای مختلف در آمریکا و روابط جهانی این پلتفرم ها، طبیعتا فیلتر شدن تیک تاک پذیرفته تر است نسبت به ما که درصدد فیلتر کردن پلتفرم‌های خارجی هستیم... فرهنگ های متفاوت در کشورهای مختلفی نظیر روسیه، چین، ایران، آمریکا و.... آثار خود در تعریف مفهوم فیلترینگ را نیز نشان می‌دهد... ابوقاسم