#کلاسداری_حفظ
#شیوه_های_متنوع_پرسش
8⃣1⃣ آدرس دهی
در این شیوه، استاد بخشی را قرائت میکند و از شاگرد میخواهد آدرس کامل و موقعیت آیه را بیان کند👈 نام سوره، شماره آیه، شماره جزء، شماره صفحه، صفحه سمت راست یا چپ؟ ، بالای صفحه یا پایین صفحه؟ و...
✅ مزایا:
👈 تقویت سرعت جستجوی ذهنی
👈 تقویت حافظه تصویری
👈 تقویت مهارت تشخیصی شاگردان در نام سوره، شماره صفحه و...
👈 ایجاد انگیزه برای به خاطرسپاری اطلاعات کامل محفوظات
👈 و...
✅ چند نکته:
👈 در این شیوه معمولا ادامه تلاوت را از شاگرد نمیخواهیم و هدف تشخیص آدرس آیه است.
👈 این شیوه را میتوانید به صورت سرعتی و مسابقه ای هم اجرا کنید.
مثلا مدت زمان مشخصی به هر فرد اختصاص بدهید و حساب کنید در طول این مدت چند سؤال آدرس دهی را میتواند پاسخ بدهد.
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran