پساانتخابات و کنشگری نخبگانی 🔹عموما زمانی که پدیده های اجتماعی در حال وقوع هستند، افراد زیادی اعم از مردم عادی و نخبگان و کنشگران رسانه‌ای در باب آن پدیده صحبت، گفتگو و اظهار نظر می‌کنند‌. معمولا این وضعیت با بروز احساسات و فقدان تأملات عمیق عجین است و این البته طبیعی ست چرا که هواداری، تعصب، علاقه، کمبود وقت، نیاز به موضع گیری سریع و دلایل دیگر، اینگونه می‌طلبد. 🔸انتخابات ریاست جمهوری اخیر مانند بسیاری از پدیده‌ها، شاهد فضایی احساسی، هیجانی و پرتنش از گفتگوها بود. همه اذعان دارند مسائل مهمی مانند مشارکت، کیفیت رأی، مقوله هواداری و غیره که در این انتخابات بروز جدی داشت، از مسائل مهمی هستند که اگر بدان‌ها در یک فضای دانشی پرداخته نشود ممکن است به بحران تبدیل شود. 🔹اکنون در دوران پساانتخابات نوبت به حضور جدی‌تر و دقیق‌تر نخبگان برای گفتگو پیرامون این مسائل است تا به حل آن ها کمک کنند. در غیر اینصورت، باز هم در دوره بعد همین مسائل عیناً تکرار می‌شود. 🔸قطعا این گفتگوها و مباحثات میتواند در قالب‌های مختلفی مانند تولید محتوا، کتاب، مقاله، نشست و ... باشد. اما پیشنهاد اولیه من هم‌اندیشی های متعدد است که خود می‌تواند به تولید پرسش و ایده کمک شایانی کند. 🔹از نظر محتوایی نیز موضوعات زیر پیشنهاد می‌شود؛ «جامعه و مسأله هواداری» «تحزب و انتخابات؛ پیامدهای اجتماعی» «مشارکت؛ از اجتماعی تا سیاسی» «فهم معنای مردم» «شورای نگهبان و ادراک اجتماعی» «انسان_رسانه‌ها و کنشگری انتخاباتی» «جناح گرایی مطلوب و نامطلوب» «رسانه ملی و انتخابات» «قومیت و انتخابات» «تربیت سیاسی؛ از امکان تا ایده» «مسئولیت اجتماعی رأی» «بی تفاوتی اجتماعی و مشارکت» «امر سیاسی در نسل جدید» «رفتار انتخاباتی در انتخابات گذشته» «شبکه های اجتماعی و انتخابات» 🔸موضوعات فوق در فضای اجتماعی فرهنگی ست اما قطعا با رویکرد سیاسی، اقتصادی، امنیتی، قضایی و ... نیز می‌توان همین مسائل و مسائل دیگر را به بحث گذاشت. @ahmad_olyaei