چه‌کسی پاسخگوی آسیب‌روانی واردشده به داوطلبین کنکور است محمدرضا نیک‌نژاد، کارشناس آموزش در گفتگو با خبرفوری: 🔹تغیرات هرساله در نحوه برگذاری کنکور یک ضعف عمومی است چراکه کارآمدی آن مشخص نیست و هیچ برسی قبل و بعد آن صورت نمیگیرد. 🔹همچنین برنامه ریزی خانواده،معلمان و مدرسه هایی که درگیر کنکور هستند با تصمیم ناگهانی نهادهای فرادست مبنی بر تغیر نحوه برگذاری کنکور، باچالش مواجه می‌شوند. دراین میان عموم دانش‌آموزان با استرس، آثار پایدار روانی و جسمی مواجه می‌شوند. 🔹روندچندماهه ‌و پشت سرهم کنکور،امتحانات نهایی و همچنین آزمون‌های آزمایشی جهت آمادگی داوطلبین، ایراداتی چون فرسایش تدریجی روح‌و روان و جسم داوطلبین پیگیر آموزش و درس، درگیری شدید خانواده‌های داوطلبین و افت تحصیلی دانش‌آموزان مدارس سخت‌گیر و… را دارد.این روند میتواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را وارد کند. 🔹دانش‌آموزانی که دچار استرس و حساسیت بیشتر هستند،آمادگی دو الی سه ماهه خود را نمیتوانند مداوم حفظ کنند. رقابتی که در آزمون کنکور وجود دارد تنها باید رقابت آموزشی باشد اما این روند‌ها دانش‌آموزان را وارد رقابت‌هایی میکند که خودشان هم نقشی ندارند.