زیر علمت امن ترین جای جهان است
✍️وقتی ابرهه تصمیم گرفت کعبه را با خاک یکسان کند عبدالمطلب گفت این خانه صاحبی دارد و من صاحب شتران خود هستم. کل آن سپاه قدرتمند با ابابیل نابود شد. اما همین کعبه بعدها بارها به دست سلاطین بعد از رسول الله با منجنیق به آتش کشیده شد و ویران شد. خدای متعال ولی خود و خلیفه الله را در غار ثور حفظ کرد بارها پیامبر را با امدادهای غیبی خود محافظت کرد مثل قضیه ترور رسول الله در بازگشت از غزوه تبوک که خدای متعال پیامبر را از قصد آنان با خبر کرد یا ماجرای ترور پیامبر توسط یهودیان بنی نضیر که با امداد غیبی از این توطئه با خبر شد. اما همین خداوند کریم و رحیم و حکیم امیرالمومنین را زیر تیغ ابن ملجم و ابی عبدالله را زیر تیغ شمر و سنان با امداد غیبی اش حفظ نکرد که زنده بمانند. یک جا جان امام را برای جامعه حفظ میکند یک جا نه. ماجرا از چه قرار است؟
✍️امدادهای غیبی قواعد زیادی دارد اما مهمترین قاعده این است که امداد غیبی زمانی میاید که فرد یا جامعه همه تلاش خود را تا نهایت انجام داده باشند. وقتی فرد و جامعه همه داشته های خود را تا نهایت بروز و ظهور داده باشند امداد و نصرت الهی میاید. ان تنصروا الله ینصرکم یعنی نصرت الهی در امتداد نصرت ما است که بروز و ظهور میکند. اطیعو ا الله و اطیعوا الرسول لعلکم ترحمون یعنی رحمت الهی زمانی بروز و ظهور میکند که اطاعت را به کمال رسانده باشید. همین قاعده ساده نشان میدهد که امداد های غیبی ممکن است برای یک جامعه محقق شود و برای دیگری نه. برای یک فرد محقق شود و برای دیگری نه. چه بسا جامعه ای رشد نایافته تر و ضعیف تر، تمام داشته و توانشان را پای کار بیاورند و شامل امدادهای ویژه الهی شوند اما جامعه رشد یافته تر همان میزان رفتارها و توان بلکه بیشتر را پای کار بیاورد و شامل این امدادها نشود چون داشته ها و توان او بیشتر از این مقدار است.
✍️وقتی میگوییم داشته ها و توان یک فرد یا یک جامعه مرادمان همه ابعاد و داشته ها است. لذا روی توان فهم و درک و علم فرد و جامعه خط نزنید. جامعه ای که به دانسته های خود عمل نمیکند شامل امدادهای غیبی نمیشود و جامعه ای که توان یافتن همان دانسته ها را ندارد ولی به همه دانسته هایش عمل میکند شامل امدادها میشود. من فرض میکنم که جامعه عراق شامل امداد غیبی باشد اینطور که برخی اساتید تصور میکنند و در تجمعهای اربعینی هیچ اتفاقی برایشان نمیافتد اما آیا این به معنای آن است که این اتفاق برای جامعه ایران هم میافتد؟
✍️صبر کنید یک نکته دیگر هم عرض کنم. و آن اینکه زیارت امام حسین ع با همه ثوابهایی که دارد اگر عنوان نصرت امام عصر عج برش صادق نباشد پشیزی ارزش ندارد. همانطور که اگر کسی در زمانه نبرد عاشورا به زیارت پیامبر یا امیرالمومنین یا حج خانه خدا میرفت پشیزی ارزش نداشت. همه دین را ذیل نصرت امام باید فهمید. نقش زیارت ابی عبدالله در نصرت امام عصر را باید دید تا اهمیت این زیارت را متوجه شویم. در زیارت اربعین میخوانیم لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله یعنی هدف امام حسین ع باید اقامه شود که هدایت انسانها است. پیامبر ص گریه کنهای مدینه را مواخذه کرد که اتبکونه و لا تنصرونه، آنچه ملاک است نصرت است. در همین زیارت اربعین میخوانیم و نصرتی لکم معده. بی اهمیتی به هدف امام باعث میشود به نام همه مقدسات مقابل رهبری جبهه حق قرار بگیریم. دستوراتش را نشنویم و نادیده بگیریم به نام امداد های غیبی.
✍️ زیر سوال بردن واکسیناسیون عمومی، زیر سوال بردن اعتماد مردم به مدیران بهداشت و درمان جامعه دینی که خروجی اش هرج و مرج و سرگردانی عمومی است. به نام مقدسات خطای راهبردی است. نقد مدیران و انحصار طلبی پزشکی مدرن و به حاشیه راندن تجربیات پزشکی سنتي البته کار خطایی نیست و باعث بلوغ و رشد جامعه خواهد شد اما اگر بنا است و به نفی و انکار و بی اعتمادی بینجامد نتیجه اش یا منزوی کردن حرفهای در جای خود درست میشود و یا ایجاد هرج و مرج اجتماعی میکند. متاسفانه مدتی است بسیاری از دوستان و اساتید و بزرگواران با تحلیلهای عجیب و غریب عملا سد راه شده اند تا پیش برنده جامعه. این مسیر خطا است و اینکه به نام مقدسات و ارزشهای دوست داشتنی این مردم انجام میشود خطای بزرگتری است.
@ali_mahdiyan