[تأمّل دربارۀ مساعدتِ فکری به مجلس]
الف. شناختِ جغرافیای مسألهها:
[1]. آیا مسأله، در قلمروِ «وظایفِ مجلس» است؟
[2]. آیا مسأله، به «نظارت» نیاز دارد یا «قانونگذاری»؟ آیا «خلاء قانونی» وجود دارد؟
[3]. آیا مسأله با «قانون» حل میشود؟ آیا نوعِ مواجهه، میتواند «حقوقی» باشد؟
**
ب. کلانمسألههای فرهنگی:
[1]. تئویزهنشدنِ ضرورتِ مداخلۀ دولت در عرصۀ فرهنگ
[2]. نابسامانیِ نهادهای فرهنگی و فکری
[3]. اجرایینشدنِ نقشۀ مهندسیِ فرهنگی
[4]. اجرایینشدنِ سندِ دانشگاهِ اسلامی
[5]. اجرایینشدنِ سندِ تحوّلِ بنیادین در آموزشوپرورش
[6]. تزلزلِ خانواده و طلاق
[7]. رویگردانی از فرزندآوری
[8]. خشونتِ اجتماعی
[9]. فقرِ نظریه برای مواجهه با آسیبهای اجتماعی
[10]. بدحجابی و برهنگی
[11]. سگگردانی بهمثابهِ یکی از نمادهای فرهنگیِ سبکِ زندگیِ سکولار
[12]. رهاشدگیِ سلبریتیها.
**
پ. کلانمسألههای فضای مجازی:
[1]. راهاندازیِ شبکۀ ملّیِ اطّلاعات
[2]. حمایت از پیامرسانهای داخلی
[3]. نظارت بر آسیبهای فضای مجازی و مهارِ آنها
[4]. جنبشِ تولیدِ محتوا و جریانسازی در فضای مجازی.