[تأمّل دربارۀ مساعدتِ فکری به مجلس] الف. شناختِ جغرافیای مسأله‌ها: [1]. آیا مسأله، در قلمروِ «وظایفِ مجلس» است؟ [2]. آیا مسأله، به «نظارت» نیاز دارد یا «قانون‌گذاری»؟ آیا «خلاء قانونی» وجود دارد؟ [3]. آیا مسأله با «قانون» حل می‌شود؟ آیا نوعِ مواجهه، می‌تواند «حقوقی» باشد؟ ** ب. کلان‌مسأله‌های فرهنگی: [1]. تئویزه‌نشدنِ ضرورتِ مداخلۀ دولت در عرصۀ فرهنگ [2]. نابسامانیِ نهادهای فرهنگی و فکری [3]. اجرایی‌نشدنِ نقشۀ مهندسیِ فرهنگی [4]. اجرایی‌نشدنِ سندِ دانشگاهِ اسلامی [5]. اجرایی‌نشدنِ سندِ تحوّلِ بنیادین در آموزش‌وپرورش [6]. تزلزلِ خانواده و طلاق [7]. رویگردانی از فرزندآوری [8]. خشونتِ اجتماعی [9]. فقرِ نظریه برای مواجهه با آسیب‌های اجتماعی [10]. بدحجابی و برهنگی [11]. سگ‌گردانی به‌مثابهِ یکی از نمادهای فرهنگیِ سبکِ زندگیِ سکولار [12]. رهاشدگیِ سلبریتی‌ها. ** پ. کلان‌مسأله‌های فضای مجازی: [1]. راه‌اندازیِ شبکۀ ملّیِ اطّلاعات [2]. حمایت از پیام‌‌رسان‌های داخلی [3]. نظارت بر آسیب‌های فضای مجازی و مهارِ آنها [4]. جنبشِ تولیدِ محتوا و جریان‌سازی در فضای مجازی.