بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت اول : اصل پوشش، اختصاصی به نوع انسان، اعم از زن و مرد ندارد؛ بلکه پوشش همه جا و برای همه چیز هست؛ در واقع ضرورت عظمت خلقت است؛ چرا که نمی‌ شود تمام لایه‌های درونی به سطح بیایند و دیده شوند، چنان که پوست بدن، پوشش رگ و گوشت و استخوان است، خود استخوان پوشش مغز استخوان است و پس همیشه لایه‌های بیرونی، پوشش لایه‌های درونی می‌ باشند. در امور غیر مادی نیز همین‌گونه است؛ هر ظاهری، باطن و بواطنی دارد. چنان که یک آیه، ظاهر، باطن و بواطنی دارد. صورت نماز این است که اقامه می‌ کنیم، باطنش چیز دیگری است؛ در این دنیا صورت‌ها و بدن‌ها تقریباً شبیه به هم هستند، اما باطن‌ها بسیار متفاوتند. احکام اسلام، تماماً منطبق با نظام خلقت است، که اگر غیر از این بود، فواید بر آنها مترتب نمی‌گردید و بی حکمت می‌شدند؛ حال خواه احکام مربوط به نماز باشد، یا معاملات، یا چگونگی ارتباط با دوست و دشمن، و یا حجاب و پوشش. به عنوان مثال: عدل یعنی قرار دادن هر چیزی در جای خودش و نقطۀ مقابل آن ظلم است، یعنی خارج کردن هر چیزی از جای خودش. لذا در طبیعت، اگر گازهای گلخانه‌ای تولید شود، لایۀ اوزون آسیب می‌بیند و ضررش به طبیعت و انسان برمی گردد؛ و در احکام فرمود: ظلم نکنید که تباهی و هلاکت به بار می‌آورد. بنابراین، نه تنها بدن، حتی روح هم لباس دارد، و لباسش تقواست؛ و بدن نیز در هر عالمی باشد، لباسی متناسب با بدن آن عالَم دارد که همان پوشش می‌باشد: يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشًا وَلِبَاسُ التَّقْوَى ذَلِكَ خَيْرٌ ذَلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ -ای فرزندان آدم! لباسی برای شما فرو فرستاديم كه اندام شما را می‌پوشاند و مايه زينت شماست و لباس پرهيزگاری بهتر است، اينها همه از آيات خدا است شايد متذكر نعمت‌های او شوند.(سوره اعراف آیه 26) پس از این آیه که به لباس روح و لباس بدن اشاره دارد، فرمود: يَا بَنِي آدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْآتِهِمَا إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ لِلَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ - ای فرزندان آدم! شيطان شما را نفريبد، آنچنان كه پدر و مادر شما را از بهشت بيرون كرد و لباس‌شان را از تنشان بيرون ساخت تا عورت‌شان را به آنها نشان دهد، چه اينكه او و همكارانش شما را می‏بينند و شما آنها را نمی‏بينيد (ادامه دارد...)