رسانه در توسعه فرهنگ مهدویت چقدر می‌تواند نقش داشته باشد؟ همانگونه که از واژه رسانه مشخص است، مأموریت رسانه رساندن است رسانه فکر، فرهنگ، محتوا، پیام و دیدگاه‌ها را به جامعه می‌رساند. رسانه مهدوی رسانه‌ای است که مدیران، خبرنگاران و عوامل آن، انگیزه لازم برای تبیین دیدگاه عالمان دینی و اندیشه مهدویت به جامعه را داشته باشند. تشکیل حکومت جهانی امام مهدی (عج) آرمان بزرگ جامعه شیعه است که رسیدن به آن بدون زمینه‌سازی و شرایط ظهور محقق نخواهد شد. شرط اساسی زمینه سازی ظهور این است که افکار عمومی در داخل کشور و عرصه بین‌الملل آماده شود که به طور قطع نقش رسانه‌ها در این آمادگی بسیار پررنگ است. متأسفانه فعالان و تشکل‌های مهدوی به ویژه مراکز علمی و تخصصی مهدوی ما از این مساله مهم غفلت کردند. صدها کتاب، پایان‌نامه، مقالات علمی و تخصصی در زمینه مهدویت در مراکز علمی و پژوهشی تهیه شده اما به دلیل ضعف رسانه‌ای و غفلت از پتانسیل فضای سایبری، به گوش مردم نمی‌رسد و متأسفانه در فضای غفلت رسانه‌ای، افرادی که تخصص ندارند اما رسانه دارند مدعی مساله مهدویت می‌شوند که بعضاً به سوء‌استفاده از این مساله مهم و حساس منجر می‌شود. رسانه ملی و سایر رسانه‌های مکتوب و مجازی هر کدام بسترهای فراوانی برای ترویج آموزه‌های مهدویت و پاسخ به شبهات و مقابله با جریانات انحرافی و فرقه‌های مدعی و کذاب دارند؛ آیت الله خامنه‌ای یک منظومه فکری کامل در رابطه با موضوع مهدویت دارند و در مورد زوایای مختلف و مبانی مهم مساله مهدویت همواره در فکر اندیشه و تحلیل هستند که مردم ما کمتر با این اندیشه و نگاه راهبردی و تمدنی ایشان آشنا هستند. صدها کتاب، پایان‌نامه، مقالات علمی و تخصصی در زمینه مهدویت در مراکز علمی و پژوهشی تهیه شده است اما به دلیل ضعف رسانه‌ای و غفلت از پتانسیل فضای سایبری به گوش مردم نمی‌رسد یکی از کارهای مهم رسانه‌های منتظر، باید تبیین اندیشه رهبر معظم انقلاب به عنوان نایب امام زمان (عج) فقیه، حکیم و دانشمند باشد. خلاصه‌ی تمام اندیشه‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیانیه گام دوم آمده است، بیانیه گام دوم بیانیه کاملاً مهدوی و میراث آیت الله خامنه‌ای برای جامعه شیعه است. شاه کلید بیانیه گام دوم این است که آرمان بزرگ جمهوری اسلامی در گام دوم حرکت به سمت تمدن‌سازی اسلامی جهت زمینه‌سازی برای طلوع خورشید ولایت امام زمان (عج) است. رهبر معظم انقلاب اسلامی به مهدویت تمدنی اعتقاد دارند، در اندیشه رهبر معظم انقلاب انتظار و زمینه‌سازی ظهور ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد. وقتی ایشان درباره فرزندآوری، جهاد اقتصادی و جهش تولید و اقتصاد مقاومتی و چشم‌انداز ۲۰ ساله و افزایش قدرت نظامی و منطقه‌ای سخن می‌گویند و زمانی که جبهه مقاومت ضداستکباری و ضدصهیونیستی تشکیل می‌دهند و از آزادی‌خواهان جهان حمایت می‌کنند و حامی مظلومان واقع می‌شوند در واقع ابعاد مختلف انتظار را تبیین می‌کنند. هنر رسانه‌های انقلابی و رسانه منتظر این است که این آرمان‌ها و نگاه تمدنی و جامع را در منظومه فکری این مرد حکیم الهی برای جامعه روشن کنند.