مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺سه ـ رويكرد تحليل ارتباطات غيركلامي تبادل غير كلامي، آشكارترين و مستقيم‌ترين ابزار بيان در ارتباطا
🔺پنج ـ رويكرد تحليل عناصر توليد رويكرد عناصر توليد به سبك و كيفيت زيباشناختي را نمايش رسانه‌اي مي‌گويند. آگاهي از عناصر سبك‌شناختي نظير تدوين، تركيب‌بندي، زاويه ديد، زاويه دوربين، معاني ضمني، هنر گرافيك، رنگ‌پردازي، نورپردازي، شكل، حركت، مقياس: صداگذاري و جلوه‌هاي ويژه به شناخت محتواي رسانه‌اي و در نهايت، فهمِ پيام‌هاي رسانه‌اي كمك مي‌كند. ارزش‌هاي توليد تقريباً شبيه دستور زبان در رسانه‌هاي مكتوب است؛ چرا كه اين عناصر بر مسائل زير تأثير مي‌گذارند: اول ـ شيوه دريافت اطلاعات از سوي مخاطب؛ دوم ـ تأكيد بر اطلاعات يا تفسير آن از سوي ارتباط‌گر رسانه‌اي؛ سوم ـ واكنش مخاطب در برابر اطلاعات. عناصر توليد اغلب، مخاطب را در سطحي عاطفي تحت تأثير قرار مي‌دهند و حالتي را برمي‌انگيزانند كه به تقويت پيام‌ها يا مضمون‌هاي آشكار مي‌انجامد. ارتباط‌گر رسانه‌اي به واسطه استفاده از عناصر توليد، فضايي خلق مي‌كند كه مخاطب به موجب آن مي‌تواند پيام‌ها را تجربه و حس كند؛ به جاي آن‌كه صرفاً آنها را درك كند. براي مثال، فيلم‌هاي ترسناك، حس ترس را در مخاطب شكل مي‌دهند و در نتيجه، مخاطب مي‌تواند با تجربه‌هاي شخصيت‌هاي فيلم هم‌ذات‌پنداري كند. @amniatemeli