هدایت شده از جنت المهدی۳۱۳
✍ نوشتار تربیتی "کودک و نوجوان" @jannatolmahdi313 🌀 شماره 26 💠 |قسمت چهارم| ✅سواد رسانه ای؛ 1⃣ اثر گذاری شبکه های اجتماعی ☑️هرچه به بالا ی هرم نزدیک شویم اثر گذاری بر مخاطب در زمان کوتاه بیشتر میشود. ☑️ هرچه به پایین هرم نزدیک شویم تمرکز، اثر گذاری و عمق بخشی به درک مطالب بیشتر میشود. 🔸 رسانه اثر گذاری زود هنگام دارد اما این اثر گذاری عمیق نیست. 🔸 همان طور که اثر گذاری زود هنگام دارند گرایش زود هنگام هم دارند. جا افتادن تلویزیون میان مردم 40سال طول کشید اما جا افتادن تلگرام میان مردم چیزی حدود 7 ماه به طول انجامید. 2⃣ کلیشه سازی 🔹کلیشه های علمی کم داریم 🔹کلیشه های انسانی کم داریم 🔹خانواده طراز اسلامی کم داریم 🔸ایجاد خانواده های غیر مناسب در رسانه غرب: 🔺مرد عنکبوتی(که فقط پدر دارد و با او زندگی میکند) 🔺باب اسفنجی(خانه دارد و در جامعه است ولی خانواده ندارد) 🔺حیوان جزء زندگی است(نگه داشتن سگ عادی شده است) 3⃣ کارکرد های رسانه ها 🔹سرگرمی 🔹آموزش و انتقال مفاهیم 🔹اطلاع رسانی و خبر 🔹راهنمایی و رهبری فکری جامعه است 4⃣ ویژگی های مخاطب فعال 🔹گزینش گری دارد(از هر مطلبی استفاده نمیکنند) 🔹سود مند گراست(به دنبال منفعت است) 🔹از مطالب هدفمند استفاده میکند 🔹مقاومت در برابر مطالب غیر مفید دارد ادامه دارد... 🍀اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالعَنْ أعْدَاءَهُم 🍀 🌻اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْـ🌻 ‏ ۳۱۳👇••🇮🇷•• تشریف بیاورید.✅ @jannatolmahdi313 ⚠️باما همراه باشید.