📌متن شبهه👇
🎥فیلم شبکه های اجتماعی👇
صحبت های یک روحانی :
تعارف نداریم آقا
اگر قرار باشد زن و بچه های ما در عزای اهل بیت عرض ادب نکنن، شیون نکنن، گریه نکنن میخواییم چ کنیم اینارو؟
ما که مثل شما نیستیم برای هدف های دیگه زن نگرفتیم ما زن گرفتیم که گریه کن بر امام حسین درست کنیم، زن گرفتیم که سینه زن برای امام حسین درست بکنیم
زن گرفتیم که بچه درست بکنیم سیاهی امام حسین از تنش در نیاد؛ بعد از من یکی باشد اینو تن کنه یا نه؟ شما اشکال داری آقا ما هدفمون اینه که آب رو تو آسیاب امام حسین ببریم؛ به هر عنوانی هم که شده تا حالا هم هر چی بوده اینطور بوده زمان های گذشته در مردم خیلیا رفتن بچه هاشونو فروختن (همتون اینو شنیدید دیگه) اینا برای گریه کردن نیست آقا عرض کردیم اینا درسه
بچههاشون را بردن به عنوان برده فروختن خرج روضه امام حسین کردن
پاسخ به شبهه👇
♦️بسم الله الرحمن الرحیم
💠 این روش سخن گفتن در منابر درست نیست و موجب سوء استفاده دشمنان اسلام می شود.
این سخن نادرستی است که کسی بگوید کسانی که در مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام شرکت نمی کنند می خواهیم سر به تنشان نباشد.
هر چند شرکت در این مجالس بسیار ارزشمند است اما اگر کسی از خانواده یا اطرافیان ما شرکت نمی کنند باید برای آنها دعا کنیم تا محبت امام حسین علیه السلام در قلبشان جای گیرد. آنها را راهنمایی کنیم و با رفتار و گفتار نیک خود مردم را به این مجالس جذب کنیم.
💠 هدف از ازدواج تربیت نسل توحیدی و نسل حسینی است، اما گریه کردن و سینه زدن و سیاه پوشیدن بچه ها، هدف ازدواج نیستند، اینها تنها وسیله ای برای تربیت بهتر فرزندان ما هستند.
گریه بر مظلومیت سیدالشهداء علیه السلام و عزاداری فضیلت بسیار دارد اما هدف نیستند، بلکه وسیله ای برای این هستند که ما و فرزندانمان پیرو دستورات امام حسین علیه السلام شویم.
💠 اسلام به روشهای مختلف با برده داری مقابله کرده است و به مرور زمان سبب از بین رفتن برده داری شده است.
از نظر اسلام کسی حق ندارد فرزند خود را برای بردگی بفروشد. در زمان ائمه اطهار علیهم السلام هم چنین چیزی وجود نداشته که کسی فرزند خود را بفروشد و خرج مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام کند. در عصر امامان معصوم مجالس عزاداری عمومی بزرگی برگزار نمی شد تا هزینه داشته باشد. گاهی در جمع خصوصی و خانوادگی شعر و مرثیه ای خوانده می شد و همه گریه می کردند.
پس اصلا فروش فرزند به جهت مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام وجود نداشته تا ائمه اطهار علیهم السلام از آن منع کنند.
سفارش امام علی علیه السلام به فرزندش امام مجتبی علیه السلام: «وَ لَا تَکُنْ عَبْدَ غَیْرِکَ وَ قَدْ جَعَلَکَ اللَّهُ حُرّاً» بنده دیگری مباش در حالیکه خداوند تو را آزاد آفرید. (نهج البلاغه، نامه ۳۱)
💠 اگر کسی در دوران بعد از حیات معصومین علیهم السلام فرزندش را برای مجالس عزای حسینی فروخته باشد، نمی تواند ملاک و معیار برای ما باشد تا ما هم از او یاد بگیریم.
--------------------------
رسانه باشید و نشردهید📢
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در
#فضای_مجازی 👇
🆔➠
@Anti_Shayeat ◆