حجت الاسلام الویری: رفتار نسنجیده و سردرگمی رسانه ملی در نمایش زنان/ استفاده ابزاری از زن در تبلیغات بازرگانی تلویزیون موج می‌زند عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع): 🔹اگرچه روابط جنسی آشکار که در بعضی تبلیغات بازرگانی غربی وجود دارد در برنامه‌های تلویزیونی ما دیده نمی‌شود، اما به طور محسوسی همان روابط و استفاده ابزاری از زن به صورت پنهان در تبلیغات بازرگانی موج می‌زند 🔹منظور از سردرگمی این است که مخاطب نمی‌تواند بفهمد که ملاک موفق نشان دادن زنان و ناموفق نشان دادن آن‌ها در بخشهای مختلف این طیف چیست؟ 🔹از جمله این دوگانه‌ها، دوگانه مذهبی بودن و اجتماعی بودن است. در یک تلقی سنتی، زنی که می‌خواهد پای‌بند ارزش‌های دینی باشد باید حضور اجتماعی کمتری داشته باشد؛ اما رسانه سیما از نظر جمع کردن بین اجتماعی بودن و مذهبی بودن دچار نوعی دوگانه است. 🔹دوگانه دیگر دوگانه باحجاب بودن و صاحب‌نظر بودن است. 🔹حجم برنامه‌هایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به تبلیغ حجاب به عنوان یک ارزش می‌پردازند قابل‌توجه است؛ اما می‌بینیم وقتی یک مناسبت سیاسی مثل انتخابات یا راهپیمایی 22 بهمن پیش می‌آید، بی‌حجاب بودن یک ارزش به حساب می‌آید و دوربین‌های تلویزیون به دنبال زنانی می‌گردند که پوشش مطلوبی ندارند. آن‌قدر هم با شوق و شعف این افراد به نمایش گذاشته می‌شوند که تعارض میان ارزش‌ها را نشان می‌دهد. 🔹موفقیت رسانه ملی در سوق دادن جوانان به سمت برنامه‌های ماهواره‌ای 🔹سریال پایتخت از نظر نشان دادن نقش زن، سریال موفقی بود http://tn.ai/1820557 🍎آنتی بیوتروریسم @antibioterorism