♻️اتصال و عوامل آن از دیدگاه حلقه
طاهری سرکرده فرقه عرفان حلقه میگوید:
🔺منظور از اتصال در فرادرمانی، برقراری نوعی ارتباط است که هیچ تعریف دقیقی ندارد، زیرا در دنیای بیابزاری انجام میگیرد و ما فقط میتوانیم آثار آن را مورد بررسی قرار دهیم و نه خود اتصال را‼️
🔺این اتصالات، اصل جداییناپذیر این شاخه عرفانی است.جهت تحقق بخشیدن به هر مبحث در عرفان عملی کیهانی، نیاز به «حلقه»ی مشخص و «حفاظ»های خاص آن حلقه است. اتصال به دو دسته کاربران و مربیان ارایه میشود که تفویضی بوده و در قبال مکتوب نمودن سوگند نامههای مربوطه، به آنان تفویض میشود.‼️
🔺تفویضها، توسط مرکزیت که کنترل و هدایتکننده جریان عرفان حلقه است، انجام میگیرد‼️
🔺دو نوع کلی اتصال به شبکه شعور کیهانی وجود دارد:
الف: راه فردی «اُدعُونی استجب لکم» (غافر: 60)
راه فردی راهی است که هیچگونه تعریفی نداشته و در آن شخص، به واسطه اشتیاق بیش از حد خود، بدون کمک معلم و راهنمایی به شبکه شعور کیهانی اتصال پیدا کرده است. برای برقراری این اتصال وجود اشتیاق زاید الوصفی نیاز است.
ب: راهجمعی «و اعتَصموا بحَبل الله جمیعاً و لا تَفرّقوا» (آلعمران/104)
راه جمعی راهی است که در آن فرد با کمک یک شخص متصلکننده، در حلقه وحدت قرار میگیرد. سه عضو دارد: شعور کیهانی، فرد متصلکننده و فرد متصلشونده. با تشکیل حلقه، بلافاصله «فیضالهی» در آن به جریان افتاده و انجام کارهای مورد نظر، از طریق حلقههای مختلف در چارچوب این عرفان تحقق میپذیرد. برای تحقق حلقهها، وجود سه عضو ذکر شده کافی است، در اینصورت عضو چهارم، «الله» خواهد بود.‼️😳
🔺عرفان حلقه بر مبنای راه جمعی «اعتصموا»، ایجاد اتصال کرده و فیض الهی نیز در آنجاری میشود‼️
🔺در دنیای عرفان با تعابیر مختلفی، به کرّات از حلقه وحدت نامبرده شده و به آن اشاره شده است؛ برای مثال، سعدی در مورد این حلقه میگوید:
سلسله موی دوست، حلقه دام بـلاست
هرکه دراین حلقه نیست، فارغ ازاین ماجراست
(طاهری1388ب، 79-78)‼️‼️😳
🔰مهمترین نکته در این بحث این است که، طاهری میگوید این اتصال که «تعریف دقیقی ندارد»، به دو نوع «فردی و جمعی» انجام میپذیرد. نوع فردی اتصال که البته «هیچگونه تعریفی ندارد» از راه «اشتیاق» و نوع دوم آن از طریق «فرد متصل کننده» یعنی «شخص طاهری» یا یکی از «مسترهای تربیت شده» در مکتب او، امکانپذیر است.
مهم این است که در صورت وجود سه عضو و تکمیل این جمع، عضو چهارم یعنی خداوند به آنها اضافه میشود و وجود الله منوط به وجود این سه عضو است و این عملا وابستگی و عدم استقلال حضور خداوند را مطرح میکند. به این معنی که، نعوذ بالله، وجود خداوند به تنهایی اصالت ندارد. البته این نظر با شعار طاهری در ارتباط بدون واسطه با خداوند که با مفهوم«فاستقیموا الیه» به آن تأکید میورزد متناقض است.
درباره ی تفویض که در مباحث فوق از طاهری آورده شده، لازم به توضیح است که این امر کاملا خرافی و منافی اعتقادات شیعی است. اینکه عرفان عملی دارای حلقه ی مشخص و تفویضی است، پرسشهای بسیاری ایجاد میکند. اینکه چه قابلیت یا شایستگی خاصی به لحاظ معنوی و شخصیتی و اخلاقی در طاهری وجود دارد که باعث دستیابی او به این منبع عظیم فیض الهی شده است.
حلقه هایی که از آن نام برده میشود و فقط افراد خاصی به تفویض آن قادر هستند، به دلیل وجود چه مزیتی در آنها بعد از گذشت 14 قرن از آغاز اسلام و با گذشت صدها نسل، به آنها شناسانده شده و یا به آنها الهام شده است؟ چه مشخصه ای در طاهری و مربیان تربیت شده در فرقه ی او وجود دارد که آنها را به تفویض این حلقه ها قادر میسازد؟ چگونه است که این تفویض فقط در قبال امضای سوگندنامه و به دست طاهری و مسترها صورت میگیرد؟ طاهری در حالی خود و مسترهایش را واسطه تفویض حلقه های رحمت عام الهی و حفاظ های حلقه ها معرفی میکند که به بهانه ی نهی از توسل به غیر خداوند، ارتباط با پیامبر و اهل بیت ؟ او و زیارت آنان را نفی و رد میکند.
همچنین این فرقه مهمترین عامل در عرفان که ایمان به خداوند و پایبندی به اصول اخلاقی، نظیر پاکدامنی و راستگویی است را برای عرفان عملی و اتصال با حلقه ها لازم نمیداند.
#عرفان_حلقه
https://eitaa.com/antihalghe