✅ مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:
🔴
مدرسه جای تفکر، تعلیم و دانشاندوزی است/ پرورش دانشآموزان نقاد در مدارس
🔸 مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در نشست مشترک شورای معاونان و اعضای ستاد پروژه مهر بر الگو بودن معلمان در هر مکان و زمان و پرورش دانشآموزان نقاد در مدارس تأکید کرد.
✍ به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی آموزش و پرورش استان سمنان، نشست مشترک شورای معاونان ادارهکل آموزش و پرورش استان و اعضای ستاد پروژه مهر شهرستان گرمسار با حضور سیدجمال وزیری مدیرکل، جمعی از معاونان و رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان، حمید عربی مدیر آموزش و پرورش گرمسار و هیئت همراه، چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات ادارهکل، برگزار و پیرامون محور موضوعی بررسی راهکارهای اجرای کیفی پروژه مهر در شهرستان گرمسار در قالب ارائه گزارش وضعیت تحلیلی پروژه مهر این شهرستان در سال تحصیلی گذشته، وضعیت کنونی کارگروهای پروژه مهر و موارد مورد انتظار برای اجرای بهینه پروژه در کارگروههای مربوطه، گفتوگو و تصمیمسازی شد.
🔸 وزیری در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرمسار و همکاران آنمجموعه اظهار داشت: اگر نظارت در کارها نباشد کنترلی وجود نخواهد داشت و اگر کنترلی نباشد بیشک مدیریتی هم نخواهد بود، بنابراین مدیران باید به سه اصل نظارت، کنترل و مدیریت توجه ویژهای داشته باشند.
🔸 وی در ادامه از مدیر شهرستان گرمسار خواست تا برای معلمانی که در تصحیح اوراق همکاری داشتند شرایط ویژهای در نظر گرفته شود.
🔸 وزیری با تأکید بر اینکه باید ذهن مسئولان شهرستان را نسبت به مسائل آموزش و پرورش فعال کنیم، گفت: امروز با توجه به حجم مسائل در آموزش و پرورش و مدارس و کمبود منابع دولتی برای رفع مشکلات مدارس و ارتقا سطح علمی و فرهنگی مدارس میبایست از ظرفیت مسئولیت اجتماعی صاحبان صنایع استفاده بهینه شود.
🔸 وی افزود: ساماندهی نیروهای کیفیتبخشی در مدارس و استفاده از ظرفیت نیروهای بازنشستهی همراه آموزش و پرورش در تأمین کادر آموزشی مورد توجه قرار گیرد.
🔸 مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: برای رسیدن به هر حقیقتی راهی جز اندیشیدن نیست و برای رسیدن به اندیشه درست باید نقد کنیم و این انتقاد باید ابتدا از خود ما شروع شود.
🔸 وزیری افزود: اندیشهای که در کانال نقد قرار نگیرد حکم خمیر خامی را دارد و بالعکس اندیشهای که مورد نقد قرار گیرد دارای ارزش است، پس دانشآموزان را باید نقاد پرورش دهیم تا نان اندیشه در آنها پخته شود.
🔸 وی با بیان اینکه باید مدرسه الگو و تراز سند تحول را که دارای ۵۷ شاخص است در استان ایجاد کنیم، گفت: تا نظارتی در کار نباشد کنترل و مدیریتی هم صورت نخواهد گرفت و معلم در هر مکان و زمانی باید الگو باشد و وجهه ظاهریاش گویای شأن و جایگاهش بهعنوان یک معلم باشد.
🔸 مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در پایان سخنانش بر رعایت پوشش فرهنگیان بهویژه در محیطهای اداری و سالمسازی تمام فضاهایی که متعلق به آموزش و پرورش است، تأکید و خاطرنشان کرد: هیچ معلمی بدون گزینش حق حضور در مدرسه را ندارد و مدرسه جای تفکر، تعلیم و دانشاندوزی است و هیبت معلمی باید در کلاسهای درس حفظ شود.
🔴
کمبود فضای فیزیکی و نیروی انسانی دو چالش مهم آموزش و پرورش گرمسار
🔸 مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرمسار ضمن قدردانی از حمایت مدیرکل و همراهی اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش استان، چالش اصلی را در سه بخش انتصابات، سازماندهی و فضای فیزیکی و کمبود نیروی انسانی بهویژه در مدارس ابتدایی برشمرد و بیشترین دغدغه فعلی این شهرستان را کمبود فضای فیزیکی و نیروی انسانی دانست.
🔸 عربی در بخش دوم سخنانش با بیان انتظارت خود درخصوص تکمیل نیروهای حوزه ستادی، تشکیل شورای معاونان و برگزاری منظم جلسات آن، انتصابات مدیران و معاونان مدارس، سازماندهی نیروهای مدارس ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه، ساخت و افزایش یک کلاس در مدارس روستایی، تعیینتکلیف مدرسه سمپاد و... توضیحاتی ارائه داد.
🔸 گفتنی است، در بخشی از این نشست اعضای شورای معاونان به بیان انتظارات و پیشنهادها و دیدگاههای خود پرداختند و کلیپ کوتاهی هم از وضعیت پروژههای نیمهتمام شهرستان گرمسار ازجمله استخر سرپوشیده شهدای فرهنگی، هنرستان، پروژه ۱۲کلاسه نوده در منطقه کمبرخوردار مسکن مهر، تولیدی کردن هنرستان و راهاندازی کارگاه دوخت لباس فرم در مدرسه مقام معظم رهبری و... پخش شد.
🆔️
@ap_semnan