✅ در نشست مشترک شورای معاونان با ناظران وزراتی تأکید شد:
🔴 تقویت گروههای آموزشی و کیفیتبخشی پژوهشسراها/ توجه به مهارتآموزی در کنار علمآموزی
🔸 مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در نشست مشترک شورای معاونان آموزش و پرورش استان سمنان بر تقویت گروههای آموزشی و کیفیتبخشی پژوهشسراها تأکید کرد.
✍️ به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی آموزش و پرورش استان سمنان، نشست مشترک شورای معاونان ادارهکل آموزش و پرورش سمنان با نادر کریمیبیرانوند مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت متبوع با موضوع ارائه گزارش و جمعبندی بازدید نورالدین فتاحی رئیسگروه برنامهریزی گروههای آموزشی، يعقوب محمدی رئیسگروه آییننامهها و مقررات تحصیلی، سیداصغر رسولی کارشناسمسئول برنامهريزی آموزشهای دبیرستانهای خاص و داود اصلانی رئیسگروه امور پژوهشسراهای دانشآموزی بهعنوان ناظران وزارت متبوع با حضور سیدجمال وزیری مدیرکل، معاونان و رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان، عصر سهشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ در سالن جلسات ادارهکل برگزار شد.
🔸 کریمی در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از مدیرکل و مجموعه آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: گروههای آموزشی در اولویت نخست قرار دارند و درصورت هماهنگی گروههای آموزشی و برقراری ارتباط تنگاتنگ بین معلمان و معاونت آموزش متوسطه، شاهد اتفاقهای خوبی در استان خواهیم بود و در نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم به موضوع تقویت گروههای آموزشی و کیفیتبخشی پژوهشسراها اشاره شده است.
🔸 مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت متبوع، مهارتآموزی، توانمندسازی معلمان، مدرسه تراز و نقشه راه را از موضوعات مهم آموزش متوسطه دانست و از مدیرکل آموزش و پرورش سمنان خواست تا در رفع مشکلات و مسائل موجود استان بیش از پیش تلاش شود.
🔴
سمنان استانی ریزنقش؛ اما مؤثر
🔸 مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با توجه به ظرفیتهای استان استراتژیک سمنان، به مردمان شریف و نجیب و با اصالت این دیار، اشاره و اظهار داشت: سمنان استانی ریزنقش؛ اما مؤثر بوده و در حوزه تعاملات برونسازمانی، مؤفق عمل کرده است.
🔸 وزیری در ادامه سخنانش با بیان مؤفقیتهای حاصله در آموزش و پرورش سمنان و رشد صعودی آن در عرصههای مختلف فرهنگی، هنری، علمی، قرآنی، آموزشی و... خواستار نگاه ویژه مقامات ملی و استانی به اینمجموعه شد.
🔸 وی همچنین پیرامون سامانه تغییر سمت، سامانه اسکان مسافران، سامانه تغذیه کارکنان، سامانه نقلوانتقال نیرو و ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی و... بر مبنای شاخصهای ارزیابی توضیحاتی ارائه داد.
🔸 وزیری در پایان با بیان اینکه بزرگترین کارخانجات مادر کشور در استان سمنان وجود دارد از راهاندازی هنرستانهای جوار صنعت خبر داد و بر مهارتآموزی در کنار علمآموزی تأکید کرد.
🔸 محسن فراتی معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش سمنان نیز با اشاره به ۱۲۲ دبیرستان استان به ارائه گزارش جامعی از اقدامات اجرایی در دوره دوم متوسطه نظری ازجمله جمعیت دانشآموزی، نرخ توزیع و پیشبینی تعداد دانشآموزان ورودی پایه دهم، افزایش توسعه متوازن، کاهش برونسپاری، افزایش سهم دولتی و افزایش تراکم نسبی، توزیع ثبت نام دانشآموزان، افزایش سهم رشته علوم و معارف اسلامی و... پرداخت.
🔸 گفتنی است، در این نشست، ناظران وزارتی ضمن قدردانی از اقدامات اجرایی آموزش و پرورش استان سمنان پیرامون مردمیسازی فعالیتهای اجرایی در مدارس، حرکت در راستای چراغ راهی که نقشه راه است و برداشتن گامهای هرچند کوچک؛ اما مؤثر برای تحقق اهداف، روزآمد بودن مدیران و معاونان مدارس، کیفیتبخشی به آموزش، اجرای آییننامه و مقررات تحصیلی، پر رنگتر شدن جایگاه گروههای آموزشی استان و تعیین سرگروه آموزشی ساختارمند، اجرای مأموریتهای ابلاغی وزارت بر مبنای پنجمحور تعیینشده ویژه گروههای آموزشی، توسعه یادگیری تحولی معلمان، تعیین ساعات موظف و غیر موظف گروههای آموزشی، توجه به ارکان پژوهشسراهای دانشآموزی و لزوم همکاری و تعامل مدارس با این پژوهشسراها و... توضیحاتی ارائه دادند.
🆔
@ap_semnan