🔶 نشست الزامات مردمی‌سازی آموزش و پرورش 🔸ارائه توسط جمعی از فعالین مردمی حوزه تعلیم و تربیت (8بهمن1401-سرچشمه) 🔸|قسمت اول 🔻 آقای جانباز(مدیر حوزه‌هنری کودک‌ونوجوان) ▫️یکی از خطرات مردمی‌سازی این است که تبدیل به فانتزی‌هایی شود که در گذشته شبیه به دستیاران جوان یا مشاوران جوان با آن مواجه بودیم. ▫️ حوزه پرورشی راحت‌ترین بخشی است که بتوان مردمی کرد. ▫️1180 کانون فرهنگی‌تربیتی در آموزش‌وپرورش داریم که بیش از 70درصد آن خاک می‌خورد. اگر این مجموعه‌ها به گروه‌های مردمی واگذار شود، هم مشکل مدیریتی این مجموعه‌ها حل می‌شود و هم بخشی از کار آموزش‌وپرورش جلو می‌رود. 🔻آقای دیلم (دبیر مجمع مدارس مسجد محور) ▫️تمدن غربی، تربیت را به صورت سازمانی، یعنی دولتی، یکسان،اجباری و...می‌بیند. ▫️بخشی‌از جامعه، آن چیزی که از آموزش‌و‌تربیت می‌طلبید را از ساختار موجود دریافت نمی‌کرد. بنابراین این فکر پدید آمد که راهی بیرون از ساختار فعلی طراحی شود. کم‌کم فرزندانشان را از این سیستم خارج کرده و خودشان به بچه‌ها درس دادند. ▫️سپس عده‌دیگری به این افراد پیوستند. یعنی افراد تبدیل به مجموعه‌ها شدند. سپس مجموعه‌ها با محوریت مساجد بهم متصل و تبدیل به یک جریان کاملا مردمی شدند که‌از دل یک نیاز جوشیده که هیچ سازمان و دولتی پشت آن نبوده است. ▫️مدرسه و مجموعه‌های خوب کم نداریم. چرا نتوانستند ایجاد یک جریان کنند؟ زیرا آن‌ها جزئی از ساختارموجود و تحت سیطره‌ و امر سازمان هستند. 🔅آرا|تبادل آرا؛ تضارب افکار؛ تعامل‌ اندیشه‌ورزان 🆔 ble.ir/ara_ir 🆔 Eitaa.com/araa_ir