* 🔻همین اذکار و اربعین‌هایی که گرفته می‏شود، هیچ مشکلی نیست که برای حل‌شدن، راه درمان از اربعین و ریاضت در تکرار اسماء نداشته باشد. 🔸 حتّی از خیلی آیات قرآنی می‌توان به دست آورد که من این مشکل را دارم و نمونه‌‌ی این مشکل من در قرآن کجاست، چه کسی آن مشکل را داشته، خداوند با چه زبانی بیان کرده و راه درمانش را خداوند چه فرموده است؟ 🔹 هیچ مشکلی نیست که راه درمان نداشته باشد؛ منتها یک وقت است من هنوز مستعدّ این معنا نیستم یا رزق من نیست. 🔻مثلا یکی از اذکاری که برای حلّ مشکلات مادی و معنوی بسیار مفید است و انسان مورد عنایت خدا قرار می‌گیرد، ذکر «یا غفورُ یا رحیم» است؛ 🔸 ولی گاهی هست که این ذکر با یک ذکر دیگر ارتباط دارد که باید در قرآن آن را پیدا کرد؛ مثلاً خداوند می‏فرماید: اِنَّ رَبَّک مِنْ بَعْدِها لَغَفُورٌ رَحیمٌ؛ 🔹 درباره ذکر «غفور و رحیم» و اذکار مربوط به این دو اسم، می‏توان تمام مواردی که این دو اسم در قرآن آمده را پیدا کرد، بعد ببینیم چه اسمایی در کنار آن ذکر آمده است. 🔸 چه بسا اسم «ربّ» با این دو اسم مربوط باشد با توجّه به آیه ی «إِنَّ رَبَّک مِنْ بَعْدِها لَغَفُورٌ رَحیمٌ» یا بعضی از اسماء دیگر که این‌ ذکر به آن‌ها مربوط می‏شود و خداوند آن‌ها را آورده است. 🔹 بنابراین اسم «ربّ» را باید قبل از «غفور و رحیم» گفت یا بعد از «غفور و رحیم»؟ این‌گونه کارکردن در أسماءاللّه، شاید جدید باشد. من ندیدم در کتب این‌گونه کار کرده باشند. 🔸 این، فتح بابی برای درمان می‏شود؛ اگر هر اسمی از اسماء را این‌گونه نگاه ‏کنیم، قضیّه فرق می‌کند. شاید نگاه ما خیلی سطحی و بی‏فایده باشد. ‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌ ‌ ‌🕌در کانال یاران اربعینی حتما عضو شوید : 👇👇👇 @arbaeeniy_yaran