🔰 جریان‌شناسی (ره)/ بخش 14 💠 فرافکنی و توجیه سرپرست موسسه! 🔺 وی () در بخشی از جوابیه با فرافکنی و انداختن مسئولیت کارهای انجام شده بر دوش مسئولین درجه اول نظام اسلامی اظهار می‌دارد: 🔸 «در طراحی‌های اولیه، علی رغم اینکه معماران و آرشیتکت‌های خوب و متعهد کشورمان، طرح‌های بسیار نو و باشکوه با ابعادی منحصر به فرد برای حرم ارائه نمودند، ولی مسئولین عالی رتبه نظام، ما را بر پیروی از معماری رایج در بناهای اسلامی خصوصا شیعی و پیش‌بینی فضاهای وسیع، برای مراسم گسترده مداوم سالانه در حرم ترغیب نمودند که همین دیدگاه مبنای کار شد». 🔺 در بخش دیگر این جوابیه، انصاری انتقاد عدم تناسب آرمان‌های انقلاب اسلامی و مشی و منش حضرت امام با ساختمان‌های تجملی را توجیه می‌کند و با مقایسه نادرست و غیرمنطقی و تمثیلات مختلف، سعی می‌کند مخاطب را اقناع کند، ولی این انتقاد به جا همچنان بی‌جواب مانده است. 🔺 وی می‌گوید: «من فکر می‎کنم مشکل از اینجا سرچشمه می‌گیرد که ما تصور کنیم حرم امام یعنی خانه امام در جماران و قم؛ یا تصور کنیم حرم‌های کربلا و نجف و مشهد مقدس و قم و سامرا و کاظمین و شهر ری و شیراز و مشهد اردهال و یا حرم عظیم و وسیع پیامبر اکرم(ص) در مدینه یعنی خانه ائمه و پیامبر اکرم(صلوات الله علیهم)! این تصور واهی است که اگر کسی داشته باشد دچار تضاد و دوگانگی می‎شود. 🔸 در حالی که جماران خانه دوران حیات و زندگی شخصی امام است اما حرم او همانند سایر حرم‌ها و بقاع متبرکه خانه مردمند و محل اجتماعات عظیم زائران آنها… نکته مهم این است که به زعم شما آنان که جماران و حرم را می‌بینند دچار تضاد می‌شوند. ولی به زعم حقیر آنانکه را می‌بینند در نگاه آنان خانه شخصی و استیجاری امام در دوران حیات ایشان است. 🔸 همانگونه که خانه محقر امام علی و فاطمه و حسنین و دیگر ائمه (علیهم السلام) و امامزادگان برجسته را خانه شخصی و محل زندگی آنان دانسته ولی حرم‌های آنان را خانه مردم و تجلی گاه عشق و ارادت شان به عظمت نام و مکتب و مرام آنان می‌دانند». ادامه دارد … ✍️ پژوهشگر اسباط 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4911 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892