⭕️ سهم نداشتن دختران نوجوان از تولیدات هنرهفتم
♦️جنگ ترکیبی سال ۱۴۰۱ نشان داد که متولیان فرهنگی چقدر از ظرفیت ویژهی دختران نوجوان در خلق جامعه مطلوب غفلت کردهاند!
♦️ظرفیتی که هالیوود به ویژه در قالب پویانمایی از آن بسیار بهره برده است.
سریال «ونزدی: Wednesday» یک سریال دخترانه با اهداف تمدن مادی است که در هویتبخشی جهانی هم موفق بوده است.
• پویانماییهای «قرمز شدن: TURNING RED» که هنرمندانه گستاخیهای حاصل از سن بلوغ یک دختر نوجوان را به نفع جامعهی خودمحور سوق میدهد.
• «پیل: Pil» که در آن دختربچهای یتیم میتواند شهر را جایی بهتر برای زندگی عدالت محور کند.
• «افسون: ENCANTO» پویانمایی موسیقیمحور و شادی که نشان داد یک دختر با جریان محبت میتواند هستی را با خود هماهنگ کند.
• «درون و بیرون:INSIDE OUT» از تحولات درونی یک دختر حرف میزند و راه مدیریت هیجانات را میآموزد.
• «موآنا: Moana» و «رایا و آخرین اژدها: RAYA and THE LAST ORAGON» هرکدام نقش ویژهی یک دختر در حل مشکلات کلان اجتماعی را به تصویر میکشد.
این تنها قسمتی از تلاشهای تمدن غرب برای فرهنگسازی و به تسلط درآوردن قدرتهای دختران جوان است.
♦️موضوع داشتن برای ساخت یک فیلمنامه، بسیار مهم است و چه موضوع نابی است زندگی «شهیده مهری زارع» دختری که برای خود تحلیل وقایع داشته و البته شیطنت و شور نوجوانی را هم دارد.
زیرمتن این موضوع، وقایع سال پنچاه و هفت در شهر مشهد است، که میتوان از آن برای روایت تاریخ معاصر کمک گرفت...
مطلب کامل:
http://roubesh.ir/post/934
📝زهرا خندان