🔘 تکنیکی از سواد رسانه: ‼️ شگردهای رسانه‌ های فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب ❌ گزینش موارد احساس برانگیز: ▪️ یکی از شگردهایی که رسانه های فارسی زبان برای فریب دادن ذهن مخاطبان نسبت به مسائل موجود در ایران مورد استفاده قرار می دهند، گزینش موارد احساس برانگیز و بازی کردن با احساسات مخاطبین است. ▪️خیلی از گزارش‌ها و مستنداتی که این رسانه‌ها درباره ایران کار می‌کنند، مانند «موضوع اسیدپاشی یا اعدام بعضی افراد»، بیش از همه دارای ابعاد عاطفی و احساسی است. ▪️در این شگرد رسانه بیشتر بر بعد احساسی قضیه تکیه دارد تا اینکه واقعا و صرفاً بخواهد خبری را اطلاع دهد. ❌ پرداختن به اخبار به صورت احساسی دارای چند نکته است: ▪️اول مخاطب را با خود همراه می‌کند؛ ▪️پس از آن مخاطب را بر انگیخته و ▪️نهایتاً او را به واکنش وامی‌دارد و اینجاست که رسانه به هدف اصلی خود رسیده است... ❌ آگاهی از روش های تولید محتوا در رسانه ها برای فریب دادن مخاطب، یکی از مراحل سواد رسانه ای امروز است. 💢رسانه باشید ونشردهید📣 💥کانال آسیب های اجتماعی نوپدید (جهاد تبیین) را در پیام رسان ایتا دنبال کنید👇👇 @asibha_ejtemai