این تصویر برای همه ما آشناست؛ همه اعضای یک خانواده در قاب تصویر، رنگهای شاد پوشیدهاند و لبخند بر لب، این شادی را مدیون کالای جدید هستند. همهچیز در این تصاویر لوکس است و افراد خندان و راضی. این سناریوی تبلیغاتی چیده شده است تا از طریق تصاویر و کلمات، مخاطب را قانع کند تا در راستای آنچه صاحبان تبلیغات انتظار دارند، دست به اقدام بزند؛ یعنی «خرید کالا».
شما یخچال تبلیغ شده را میخرید اما مجبورید آن را در آشپزخانه یک خانه 45 متری بگذارید. در عین حال آنقدر هم خوشحال نیستید و خبری هم از خوراکیهای خوشمزه و خوشرنگ داخل یخچال نیست. خرید قرصهای لاغری، کمربندهای ضد چاقی، داروهای رفع چین و چروک و... نمونههایی از این دست هستند.
تبلیغات یکی از روشهای رسانهای جهت اقناع مخاطب برای حرکت در راستای تامین سود صاحبان کالاست.
@asrehooshmandi