سلام علیکم
درمحتوای سندی که،ایشان ارائه می دهد به اینکه پیامبر به تقلید از یهود روزه عاشورا رابه مسلمین توصیه کرده هم تناقض است هم یک تقلید که بعید است شخصی مثل پیامبر با وجود ارتباط با خدا حکمی را به تقلید آن هم از یهود به پیروانش توصیه کرده باشد!
تناقضش هم این است که اولا پیامبر روزه عاشورا را از یهود یاد میگیرد، بعد هم به پیروانش توصیه می کند برای اینکه تشبه به یهود نشود ما تاسوعا را هم روزه میگیریم!
این چیزی شبیه به آن است که وقتی خلیفه دوم دیداسرای ایرانی در برابر بزرگان دست بسته _برای احترام_می ایستند دستور داد شماهم در موقع نماز در برابر خدا که بزرگتر است دست بسته بایستید!
بنده مجتهد نیستم بتوانم در این رابطه نظر بدهم آنچه که یادم هست اکثر فقها نظرشان به عدم روزه گرفتن در عاشورا است ولی بدون نیت روزه تشنگی وگرسنگی در روز عاشورا صواب می دانند.