✨࿐🕊️•﷽•🕊️࿐✨ 🏴 ✨شرح حدیث شریف کساء (قسمت دوم) مقام فوق طور عقل سخنران: استاد صادقزاده ✿❀✨ ✿ ✿ ✿✨❀✿ حدیث شریف کساء از بطنان فوق عرشی عصمه الله الکبری حضرت فاطمه سلام الله علیها بر لوح جان جابر بن عبدالله انصاری نازل شده است. این حقائق در مقام فوق طور عقل که فوق مرتبه‌ی جبرائیلی است دریافت شده است. شاهد این امر فقراتی است که حضرت فاطمه سلام الله علیها مستقیما از مکالمه ذات غیب الغیوبی با جبرائیل و ملائکه‌ای که مضاف به اسم اعظم الله هستند خبر می‌دهد؛ ✨﴿ فَقالَ الله یا مَلائِکَتی و یا سُکّان سَماواتی...﴾ و یا ﴿ فَقالَ الأمینَ جِبرائیل یا رَبّ و مَن تَحتَ الکِساء﴾ ✨🍃✿🌼✿🌼✿🍃✨ از مقامات اولیاء، محدث کسی است که از غیب خبر می‌گیرد ولی صورتی نمی‌بیند بلکه فقط صوت می‌شنود و نبی خبر می‌گیرد و صورت ملائکه می‌بیند و صوت آنها را می‌شنود و مأمور به ابلاغ است؛ مگر نبوت انبائی یا تعریفی که مامور به ابلاغ به مردم نیست. رسول، نبی‌ایی است که علاوه بر مقامات نبوت صاحب کتاب هم هست. اولوالعزم کسانی‌اند که راسخ در امر ولایت کلی‌اند و واصل به مرتبه‌ای از درجه امامت هستند. مگر سید مرسلین که به مقام امامت اطلاقی واصل شده است و آن، ماحصل «مقام محمود ختمیت» می‌باشد که؛ این ختمیت ،مقامِ عصاره‌ی تمام فضائل و کمالات همه انبیاء و اولیاء به نحو اتمّ می‌باشد. ✨🍃✿🌼✿🌼✿🍃✨ در نبوت، خاتم نبوت مطلقه، جناب رسول الله و در ولایت، خاتم ولایت مطلقه حضرت امیرالمؤمنین و فرزندان امامش تا حضرت حجت بن الحسن العسکری علیهم السلام  می‌باشند که؛ آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری... ✨🍃✿🌼✿🌼✿🍃✨ حضرت صدیقه‌ی کبری، محور مقام ختمیتِ ولایت و نبوت مطلقه است از اینرو در حدیث قدسی آمده است؛ «لَولا فاطِمه لَما خَلقتَکُما»، اگر فاطمه نبود محمد صلی الله علیه و آله و علی علیه السلام را خلق نمی‌کردم. فاطمه امام آفرین است و وحی به نبوت و رسالت از مکمن غیب احدی او صادر می‌شود و نبی و رسول به نبوت و رسالت مبعوث نمی‌شوند؛ مگر به غلبه و پذیرش محبت و ولایت فاطمی و اولاد طاهرینش صلوات الله علیهم؛  «لَن یَبعَثُ الله نَبیّا إلّا بِوِلایَتِنا» ✨🍃✿🌼✿🌼✿🍃✨ مصحف فاطمی تلقّیات آن جناب از غیب عالم است که نزد حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف است که همه‌ی حوادث تا آخر الزمان در آن آمده است. ابابصیر در روایتی از علم نهایی امام سوال کرد و پرسید: آیا علم نهایی همان چیزی است که پیامبر آورد و به امیرالمؤمنین منتقل فرمود؟ حضرت فرمودند: نه، بالاتر از این است و آن علم جامعه است. پرسید جامعه چیست؟ حضرت فرمود: ✨« خداوند از هرآنچه حلال و حرامی که نیاز مردم است؛ در آن نوشته و این کتاب نزد ماست.» ✨🍃✿🌼✿🌼✿🍃✨ ابابصیر ازعلم بالاتر پرسید. حضرت فرمودند: ✨« آن جفر است و بالاتر از جفر مصحف فاطمه است و بالاتر از مصحف، علم "بما کان" و "بما هو کائن" میباشد که جمله نزد اهل بیت علیهم السلام است.» آنگاه ازعلم نهایی و بالاتر سوال کرد؛ حضرت فرمودند: ✨« علم به حوادث در هر لحظه تا روز قیامت نزد ماست؛ "ما یَحدِثُ بالَّیل و النَّهار، الأمرُ بَعدَ الأمر و الشَّئُ بَعدَ الشَّئ الی یَومِ القَیامَه".» ✨🍃✿🌼✿🌼✿🍃✨ پس خزینه مطلق علم و علم مطلق نزد اهل بیت علیهم السلام است و فضل هر نبی و رسول بر دیگری به میزان اتصالش به حقیقت اهل بیت علیهم السلام است. « تِلکَ الرُّسُل فَضَّلنا بَعضُهُم عَلی بَعض»؛ لذا جناب ختمی مرتبت «مُمِدّ همم» أنبیاء و اولیاست؛ پس مقام محدث و نبوت و رسالت از شئون عصمت فاطمی است و او معدن رسالت و اهل بیت نبوت و مشرق انوار امامت است. « سَلَّلَت مِنها أنوارُ الأئِمه.» ✨🍃✿🌼✿🌼✿🍃✨ وحی از خزینه صمدانی او بر هر نبی و رسولی جاری می‌شود و الهام از روائح روحبخش حوراء انسیه بر دل اولیاء می‌وزد. روح الامینِ حامل وحی، در جنان صاغوره که باغی در آسمان چهارم وجودی اهل بیت علیهم السلام است از تجلیات و ثمرات نو رس این خاندان چشیده؛ آنگاه لایق حمل وحی شده است؛ لذا از درک مقام هاهوتی اهل کساء عاجز است و ندای "وَ مَن تَحتَ الکِساء؟! " سرمی‌دهد؛ در مقام نورانیت جملگی می‌بینند؛ آنچه رسول ختمی می‌دید و می‌شنوند آنچه او می شنید؛ الا اینکه پیامبر ناطق شد و ایشان صلوات الله علیه و علیهم اجمعین صامت؛ « یا علی! إنَّکَ تَسمَعُ ما أسمَع و تَری ما أری إلّا إنّکَ لَست بِنَبیّ و لکِنَّکَ لَوَزیرُ و إنَّکَ علی خیر.» ادامه دارد...⬅️ شهادت حضرت زهرا (س) تسلیت باد. ❖◈❖◈❖◈❖◈❖◈❖ کانال‌عطر‌گل‌نر‌گس‌‌ https://t.me/httpatrgolenarges313 مهدیار https://eitaa.com/joinchat/1762066922C350ae29c67 ❀🌼❀🌼❀🌼❀🌼❀ ادامه‌ی این پست مفید رو در کانال عطر گل نرگس پیگیری نمایید...