࿐•🌻﷽🌻•࿐
📡
تاکتیک های جنگ نرم (قسمت ششم)
📝 تیترنویسی، ویراستاری و زیباسازی:
اتاق فکر اندیشکده ☆
7⃣1⃣
تکرار:
برای زنده نگه داشتن اثر یک پیام با تکرار زمان بندی شده، سعی میکنند این موضوع تا زمانی که مورد نیاز هست زنده بماند.
در این روش با تکرار پیام، سعی در القای مقصودی معین و جا انداختن پیامی در ذهن مخاطب دارند.
تکرار از لحاظ روان شناسی در تشکیل «عادت» بسیار مفید است بویژه اگر با دقت توام باشد.
بدون تکرار، تثبیت و تقویت دقیق تر، «عادت» میسر نخواهد شد. روش تکرار از قواعد خاصی پیروی می کند زیرا
فاصله های تکرار، نباید چنان دراز باشد که سبب محو شدن آثار قبلی شود و نه چندان کوتاه باشد که ملال انگیز و خسته کننده شود. به عبارت دیگر، تکرار مثل ضربه های پیاپی چکش است که سرانجام میخ را می کوبد و به داخل می راند. بنابراین فرستنده پیام امیدوار است که این شکلی از ضربه زدن مداوم، باعث دریافت نکات پیام شود.
⚡
القاء «دروغ بزرگ» تقلب در انتخابات و تکرار آن ذیل این تاکتیک تعریف و توجیه میشود. هزاران سایت اینترنتی همزمان با دهها شبکه تلویزیونی غربی ، با «تکرار» «دروغ بزرگ، تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم ، سعی در مخدوش کردن ذهنیت عمومی جامعه ایرانیان و تضعیف اعتماد ملی داشتند.
ادامه دارد...
☆ اتاق فکر اندیشکده علوم اجتماعی، سیاسی و دفاعی
✦࿐჻ᭂ🌻჻ᭂ࿐✦
╔═"═••⊰❁⊱••═''═╗
@atrgolenarges313
https://rubika.ir/atrgolenarges313
╚═-═••⊰❁⊱••═--═╝
░🌻ꦿ 🍃🌻 ꦿ🌻░