•~﷽.~ واقعاً تقاضای متوقعانه تری از این ندیده ام که در حالی که یک کودک طی دوره‌ای با پافشاری به نحو ویژه‌ای رفتار می‌کند تا آنچه را🧁🚲🌭🎡🍨 در طلب آن است به دست بیاورد؛ والدین با خودداری بسیار، رفتار منفی کودک را با فریاد «بازم که داری این کار رو می کنی» تقویت🤐 ❌نکنند. بله، نیروی اراده ی زیادی لازم است تا برای این کار وقت کنار بگذاریم و با تعمق یک طرح عملیاتی بریزیم تا کودک مان را از «نقش ایفا کردن» رهایی بخشیم. اکنون مهارت بعدی برای این توانایی↪️ 4⃣ برای فرزندمان شرح دهیم چه الگو رفتاری را در این موقعیت می پسندیم( برای اینکه برای کودک مان بهتر قابل درک باشد خودمان را مخاطب قرار می دهیم ) 🙍🏻‍♀ شما پس از یک غیبت کوتاه( به هر دلیلی) به منزل بازگشته اید و با مقدار قابل توجهی ظروف نشسته و میز پر از خرده غذا و... روبرو می شوید ➖اوووه 😟چه اشپزخونه ی شلوغ و نامنظمی!! از مرتب کردن ش وحشت دارم( فرزندمان در کنار ما شاهد نوع گفتار و رفتارما هست)🤔 اها فهمیدم . کارها رو قسمت بندی می کنم و خرد خرد انجام می دم. اول 🍳🥣قابلمه ها و تابه ها را شسته و جمع می کنم... ✅اکنون وقتی فرزندتان باید🛏 اتاقش را یا📚 قفسه کتابهایش را مرتب کند یا برای🗒🖊 امتحان اخر ترم اماده شود می داندبجای عصبانیت، کلافگی، پاپس کشیدن و... چگونه باید عمل کند. یادمان باشد این دستاورد یکشبه و یکی دوبار عمل بدست نمی آید. 🔆امیدوار بمانیم. 🆔 °•| @avanolmonji |•° {✨🌺