🔵 پاسخ بسیار زیبا و محکم و دندان شکن حضرت زینب علیها السلام به کفریات یزید ملعون (3)
🔹امن العدل یا بن الطّلقاء تخدیرک حرائرک و امائک و سوقک بنات رسول اللَّه سبایا، قد هتکت ستورهنّ و ابدیت وجوههنّ، تحدوا بهنّ الاعداء من بلد الی بلد و یستشرفهنّ اهل المناهل و المناقل و یتصفّح وجوههنّ القریب و البعید، و الدنیّ و الشّریف، لیس معهنّ من رجالهنّ ولیّ و لا من حماتهنّ حمیّ
ای پسر کسانی که جدّمان (پیامبر صلی اللَّه علیه و آله و سلم در فتح مکّه) اسیرشان کرد و سپس آنها را آزاد نمود، آیا از عدالت است که تو زنان و کنیزان خود را پشت پرده بنشانی و دختران رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله و سلم را به صورت اسیر به این سو و آن سو بکشانی، پرده آنان را بدرّی و روی آنان را بگشایی تا دشمنان آنان را از شهری به شهری ببرند و بومی و غریب چشم به آنها دوزند و نزدیک و دور، شریف و پست، چهره آنها را بنگرند، از مردان آنها نه پرستاری مانده است و نه یاوری و نه نگهدار و کمک کننده ای؟
🔹و کیف یرتجی مراقبه ابن من لفظ فوه اکباد الازکیاء و نبت لحمه بدماء الشّهداء؟ و کیف یستبطأ فی بغضنا اهل البیت من نظر الینا بالشّنف و الشّنآن و الاحن و الاضغان، ثمّ یقول غیر متأثّم و لا مستعظم، فأهلّوا و استهلّوا فرحا ثمّ قالوا یا یزید لا تشل منتحیا علی ثنایا ابی عبد اللّه، سیّد شباب اهل الجنّه تنکتها بمخصرتک
به راستی چگونه توقّع و امید دلسوزی از پسر آن کسی باشد که دهانش جگر پاکان را جوید و بیرون انداخت و گوشتش از خون شهیدان رویید؟
و چگونه به دشمنی با ما خانواده کندی کند آنکه با نظر کینه و دشمنی به ما می نگرد، سپس بی آنکه خود را گنهکار بداند و بزرگی این گناه و گستاخی را درک کند می گوید:
«کاش پدرانم بودند و شادی می کردند و به من دست مریزاد می گفتند ...»
در حالی که با چوب خیزران به دندان های ابا عبد اللَّه الحسین علیه السّلام سرور جوانان بهشت اشاره کرده و بر لب و دندان او می زنی؟
🔹و کیف لا تقول ذلک و قد نکأت القرحه و استأصلت الشّافه، باراقتک لدماء ذرّیه محمّد صلی اللَّه علیه و آله و سلم و نجوم الارض من آل عبد المطّلب، و تهتف باشیاخک، زعمت انّک تنادیهم فلتردّنّ وشیکا موردهم و لتودّنّ انّک شللت و بکمت و لم تکن قلت ما قلت و فعلت ما فعلت
و چرا چنین گویی تو که پوست از زخم دل ما برداشتی و شکافتی و ریشه کن کردی با این خونی که از خاندان محمّد صلی اللَّه علیه و آله و سلم و ستارگان درخشان روی زمین، از فرزندان عبد المطّلب ریختی و پدرانت را صدا می زنی، به گمانت که صدایت به گوش آنها می رسد ولی به همین زودی به آنجا که آنها هستند، خواهی رفت و آن وقت آرزو می کنی که ای کاش دستت شل بود و زبانت لال و چنین حرفی نمی زدی و کاری که کرده ای نمی کردی.
🔹اللّهم خذلنا بحقّنا و انتقم ممّن ظلمنا و احلل غضبک بمن سفک دمائنا و قتل حماتنا
خدایا حق ما را بازستان و از آنکه به ما ستم کرد، انتقام بگیر و خشم خود را بر کسی که خونهای ما را ریخت و یاران ما را کشت، فرود آر.
فو اللَّه ما فریت الّا جلدک و لا جزرت الّا لحمک و لتردّنّ علی رسول اللَّه بما تحمّلت من سفک دماء ذرّیّته و انتهکت من حرمته فی عترته و لحمته، حیث یجمع اللَّه شملهم و یلمّ شعثهم، و یأخذ بحقّهم «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.» و حسبک باللَّه حاکما و بمحمّد صلی اللَّه علیه و آله و سلم خصیما و بجبرئیل ظهیرا و سیعلم من سوّل لک و مکّنک رقاب المسلمین، بِئْسَ لِلظَّالِمِینَ بَدَلًا و ایّکم شَرٌّ مَکاناً وَ أَضْعَفُ جُنْداً
ای یزید! سوگند به خدا، جز پوست خود را ندریدی و جز گوشت خود را نبریدی و قطعا با همین باری که از ریختن خون خاندان رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله و سلم و هتک حرمت او در مورد خاندان و خویشانش، بر دوش داری بر رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله و سلم وارد می گردی در آن هنگام که خداوند همه را جمع می کند و پراکندگی آنها را به گردآوری تبدیل می نماید و حق آنان را بازگیرد (چنان که خداوند می فرماید:)
«هرگز گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند مرده اند، بلکه آنها زنده اند و در پیشگاه خدا از مواهب و نعمتها برخوردار می باشند. (آل عمران/ 169)
و همین تو را بس که خداوند حاکم و داور است و محمّد صلی اللَّه علیه و آله و سلم مدّعی ما است و جبرئیل پشتیبان می باشد به همین زودی آن کس که تو را فریب داد و بر گردن مردم سوار کرد (یعنی معاویه) خواهد فهمید که برای ستمکاران عوض بدی خواهد بود و خواهد فهمید که کدام یک از شما جایگاهش بدتر و سپاهش ناتوانتر است.
🔆برای دیدن سایر قسمت ها در کانال، بر روی عبارت زیر بزنید:
❓
#بعدازعاشوراچه_گذشت؟
بررسی وقایع بعد از عاشورا از معتبرترین منابع: مقتل لهوف سید ابن طاووس
به مناسبت ایام عزاداری حضرت #امام_حسین علیه السلام تا
#اربعین