🔘مرزهای انقلابی گری در حوزه های علمیه
ممکن است یک نفر نسبت به مفاهیم انقلاب و عمل انقلابی بهتر حرکت کند، یک نفر به آن خوبی حرکت نکند اما در همان راه دارد حرکت میکند. اینکه ما هرکسی خوب حرکت نکرد یا به طور کامل حرکت نکرد را متهم بکنیم به غیر انقلابی یا ضد انقلابی این هم خطا است.
امام خامنه ای؛ 14/03/1396
🔹 قطعاً نمی توان ادعا کرد مجموعۀ فضلایی که در
#حوزه_های_علمیه مشغول تدریس و تدرس هستند؛ همه همفکر و همعقیده باشند. علاقهمندیها، معلومات، مطالعات و پژوهشها، تنوع اساتید و اطرافیان باعث میشود تا حوزویان از جهت میزان پایبندی به انقلابی گری با هم تفاوتهایی داشته باشند.
🔸 اگرچه قاطبه فضلای حوزوی برای پیشبرد اهداف
#انقلاب_اسلامی، باید همیاری، همسانی و همسوئی داشته باشند؛ اما به دلیل تفاوتهایی که از انگیزهها، سلیقهها و مبانی معرفتی سرچشمه میگیرد؛ نباید دچار افراط و تفریط شویم.
🔹 بهبیاندیگر مرزبندیهای انقلابی گری را باید به نحوی ترسیم نماییم که از طرفی دچار افراط نشویم و به اندک بهانهای، موجبات بدبینی به اعاظم حوزوی را فراهم ننماییم. از طرف دیگر هم نباید دچار تفریط شویم و نسبت به عملکرد برخی معممین مسئلهدار حسن نظر داشته باشیم و از عملکرد غیرانقلابی برخی حوزویان چشم پوشی کنیم.
🖋
#رضا_خدری