📛 عبرتهای هالیوودی برای مواجهه با رسانههای فارسیزبان بیگانه
🔺 تصویرسازی و انگارهسازی هالیوودی سالها پیش در راستای «رویای آمریکایی» منجر به ایجاد سرمایهای چشمگیر برای این کشور شد حال آن که در مهد روزنامهنگاری و فعالیتهای رسانهای، روزنامهنگاری زرد و هیجانطلب سرمایههای معنوی ما را نشانه رفته است.
🔺 در کشوری مانند ایالات متحده برای ایجاد حس ابرقدرتی و دمیدن در امید اجتماعی از «انگارهسازی»های زیادی بهره جستهاند. مثلا American dream یا رویای آمریکایی را جاانداختهاند. اعتقاد به رویای آمریکایی با سرخوردگی ملی رابطه معکوس دارد.
🔺 نخبگان نقش اصلی را در امیدآفرینی دارند حتی پیشتر و بیشتر از رسانهها. وقتی نخبهای که فهیم و روشنگر است و جایگاه خود را به خوبی میشناسد، محل رجوع مردم و جامعه باشد کارها به سامان است. مشکل اینجا است که نخبهها در حاشیه و سلبریتیهای هویتگریز و ملیتستیز در مرکز توجه قرار گرفتهاند.
🔺 هنر، بیان و رسانه باید به خوبی برای حسانگیزی به افکار به کار گرفته شوند. اما نمود کامل این حس و فکر در کنش است.
تلگرام👇
https://t.me/az_an10230
ایتا👇
http://eitaa.com/az_an10231