🔷 قابل توجه غرب گرایان مفلوکی که خیال میکنند فیلمهای هالیوودی برای سرگرمی و تخمه خوردن آنها ساخته شده است!
♦️شهید آوینی: «قهرمان سازی یکی از ارکان محتوایی تبلیغات غرب و راهی است که دولتهای استکباری و سلاطین امپراتوریهای اقتصادی دنیا برای تعدیل و تنظیم مؤلفههای اجتماعی در جهت تمایلات و اهوای شیطانی خویش یافتهاند. تاریخ تبلیغات سینمایی و تلویزیونی غرب با فرار از واقعگرایی در قالب شخصیتهای مضحکی مثل لورل و هاردی آغاز میشود و با عبور از مرحله بازسازی اسطورههای افسانهای یونان باستان پای به مرحله قهرمان سازی در جهت بنیانگذاری نظام ارزشی سرمایهداری و تعدیل و کنترل واکنشهای روانی و اجتماعی مخالف با آن میگذارد و در این مرحله، بررسی قهرمانهای مخلوق تبلیغات میتواند مسیر اجتماعی غرب را در مسیر قبول ارزشهای نوین سرمایهداری به ما نشان دهد.
♦️تقارن اشاعه فیلمهای جنایی و خلق شخصیتهایی مثل جیمزباند (٠٠٧) را با جنگ ویتنام تصادفی نینگارید! حکومت آمریکا برای آماده ساختن افکار و ارواح مردم سراسر دنیا و مخصوصاً جامعه آمریکا برای جنایات و خونریزیهایی که در ویتنام انجام میشد، ناچار بود که از قهرمان سازیهای تبلیغاتی استفاده کند. اکنون نیز رِمبو بُت جدید آمریکا که یک سرباز بازگشته از جنگ ویتنام است، همین وظیفه را بر عهده دارد.»
🔸منبع: کتاب «توسعه و مبانی تمدن غرب»، مقاله «توسعهيافتگی، اوتوپيای قرن حاضر»