# نکات حقوقی#
⚖ پرداخت دیه حوادث کار برعهده کیست؟ کارگر یا کارفرما؟
📌 مطابق ماده 66 قانون تامین اجتماعی👇
🔹 حوادث ناشی از کار حوادثی هستند که هنگام انجام ماموریت یا کار برای شخص بیمه شده اتفاق میافتد و منجر به حادثه مرگبار یا غیر مرگبار میشود
🔹 هنگام بروز حوادث ناشی از کار، کارفرما باید اقدامات اولیه لازم برای برای جلوگیری از تشدید و گستردهتر شدن حادثه انجام دهد.
🔹👈
#کارفرما موظف است که حادثه اتفاق افتاده را در دفتر ویژهای که از طرف وزارت کار اعلام میشود ثبت کند و حادثه را هرچه سریعتر به اطلاع اداره کار و امور اجتماعی برساند.
🔹
#کارفرما میبایست ظرف سه روز کاری حادثه را به صندوق تامین اجتماعی گزارش کند و فرم ویژهی حادثه را تکمیل نماید.
🔹 نکته::: هرگونه هزینهای که کارفرما به عنوان اقدامات اولیه برای جلوگیری از وخیمتر شدن شرایط و یا پرداخت هزینه درمانی و … انجام دهد را صندوق تامین اجتماعی به او پرداخت خواهد کرد.
⛔️ چنانچه شخص
#غریبهای وارد محیط کار یا کارگاه شود، به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و سلامت در محل کار دچار آسیب یا حادثه شود مسئولیت آن با
#کارفرما خواهد بود.
علی میرزایی بادی
#بادرود_رسانه
@badroodresane