# نکات حقوقی# ⚖ پرداخت دیه حوادث کار بر‌عهده کیست؟ کارگر یا کارفرما؟ 📌 مطابق ماده 66 قانون تامین اجتماعی👇 🔹 حوادث ناشی از کار حوادثی هستند که هنگام انجام ماموریت یا کار برای شخص بیمه شده اتفاق می‎افتد و منجر به حادثه مرگبار یا غیر مرگبار می‎شود 🔹 هنگام بروز حوادث ناشی از کار، کارفرما باید اقدامات اولیه لازم برای برای جلوگیری از تشدید و گسترده‌تر شدن حادثه انجام دهد. 🔹👈 موظف است که حادثه اتفاق افتاده را در دفتر ویژه‌ای که از طرف وزارت کار اعلام می‎شود ثبت کند و حادثه را هرچه سریع‎تر به اطلاع اداره کار و امور اجتماعی برساند. 🔹 می‎بایست ظرف سه روز کاری حادثه را به صندوق تامین اجتماعی گزارش کند و فرم ویژه‌ی حادثه را تکمیل نماید. 🔹 نکته::: هرگونه هزینه‌ای که کارفرما به عنوان اقدامات اولیه برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن شرایط و یا پرداخت هزینه درمانی و … انجام دهد را صندوق تامین اجتماعی به او پرداخت خواهد کرد. ⛔️ چنانچه شخص وارد محیط کار یا کارگاه شود، به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و سلامت در محل کار دچار آسیب یا حادثه شود مسئولیت آن با خواهد بود. علی میرزایی بادی @badroodresane