وی گفت: در آیه دیگری با یک مجهول آوردن بحث را به سمت خدا می برد و زمینه را برای معرفی پرورگار فراهم می کند و می گوید این رحمتی از سوی خداوند است و گاهی نیز از جنس عذاب است، مثلا همین کرونا از جنس عذاب است خداوند می فرماید هر آن چه در شب قدر جدا می شود رحمت الهی است و این در سوره نجم نیز تکرار شده است و می گوید قوم نوح و ثمود را نابود کردیم چرا که به نعمت‌های پروردگار خود شک می‌کرد و در سوراه الرحمن، نظام احسن ماندگاری اش بر مراقبت بر مجموعه است و اگر فتنه ای روشن شد می‌فرماید که آن را خاموش کنید. مدیر حوزه علمیه خواهران بیان کرد: غفلت‌های بشر ویرانگر است و گاهی خداوند در برابر این غفلت‌ها می‌ایستد و به میکروبها تا زمانی اجازه تخریب می‌دهد، بخشی از وظیفه خدا این است که جلوی فسادها را بگیرد و تازیانه عذاب را بر سر عده ای بزند تا جهان برپا بماند، اما همه مقدرات الهی در شب قدر از جنس نعمت است وی در بخش دیگری تصریح کرد: نگاه شیعی در پدیده انتظار این است که هر چه جهان فاسد شود اما نابود نخواهد شد، مصلحت این گونه است و اجازه نمی دهند نظام هستی را بر هم بریزنند پشتوانه همه این ها یک صفت است، انه هوالسمیع العلیم؛ خدایی که این امور به دست اوست دو اسم مهم دارد اول اینکه سمیع است که ارتباط آن با هستی و دیگری علیم یعنی تشخیص ها و ارتباط با آسمان هاست. حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور عنوان کرد: کسی که می خواهد از امر حکیم، مساله مبارکی را استخراج کند و در اختیار بشر قرار دهد و در هستی ظرفیتی را مقدر کند باید بداند نیاز بشریت چیست و از خواسته های بشر آگاه باشد و العفوها را بشنود و باید تقاضاها را بداند و نسبت به دعاها سمیع باشد و بداند چه چیزی به صلاح انسان است و ظرفیت ها و امکانات کدام است لذا روی این دو صفت تاکید شده است. وی خاطرنشان کرد: خدایی که برای جهان غیب شب قدر امور را تقدیر می کند کاملا براساس شناختی است که از پدیده ها دارد در این جا عبارت الرحمن من ربک آمده است و این ربوبیت است، خداوند اسامی مختلفی دارد اما در این جا روی ربوبیت تاکید می شود پدیده ربوبیت بسیار مهم است در شکل گیری شخصیت دینی انسان ، بسیاری از افراد می خواهند با خدا ارتباط برقرار کنند از شناخت ذات خداوند اغاز می کنند تربیت عبادی ما از ربوبیت آغاز می شود. مدیر حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: رب یعنی مالکی است که امور مملوک را تدبیر می کند و دارای صاحب اختیاری در حوزه تکوین است، مالکی که در مخلوق خود دخل و تصرف می کند و اگر موجود مختار است به او فرمان می دهد او رب است الله نیز چیز دیگری است بزرگترین موضع گیری ها در برابر انبیای الهی بر روی رب بوده است فرعون وقتی می خواهد خود را در برابر موسی و اعتقاداتش مطرح کند می‌گوید من بالاتری خدا هستم و صاحب اختیار اعلای شما هستم نمرود وقتی با حضرت ابراهیم بحث می کند بر سر رب بحث می کند خود فرعون نیز الله را قبول داشتند اما می گفتند اختیار در دست ماست. وی تصریح کرد: مشرک می گفت در عالم تکوین اختیار توزیع شده است و لذا در برابر بت به خاک می‌افتاد و برای او قربانی و نذر می کرد و می گفت اختیار هستی دست اوست،در عالم تکوین سر این بود به سراغ چه کسی برویم و در این میان دعوا سر صاحبان قدرت است و اینکه دستورات زندگی را از چه کسی بگیریم حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور اظهار داشت: مساله ربوبیت بسیار مهم است که قائدتا خدای متعال می فرماید رب پیامبر در برابر ارباب آنهاست.