تکمیلی: این نوع اصالت دادن به تفنّن با محوریت سلبریتی‌پروری، وجه فرهنگی و مغفول نظام سرمایه‌داری است. وجهی که در مواردی همچون سینمای هالیوود و بالیوود و صنعت فوتبال و ... بروز و ظهور یافته و چنان در سبک زندگی ما خود را تثبیت کرده است که حتی نهادهای انقلابی ما هم آنگاه که می‌خواهند کار فرهنگی انجام دهند، گریزی از برجسته کردن همان سلبریتی‌ها در طراحی‌شان برای دیوارنگاره ندارند! همان سلبریتی‌هایی که برخی از آنها طی ماههای اخیر بارها با مواضع اشتباه و زدن گل به خودی‌های مکرر، دائما آب به آسیاب دشمن ریختند! حالا چطور می‌توان از همان سلبریتی کذایی که خودش از عوامل گسست انسجام ملی بوده و هنوز هم بر همان مواضع قبلی اصرار دارد به عنوان عامل وحدت ملی در طراحی یک دیوار نگاره بهره برد؟! برای حقیر این نوع تفرعن و بازی هوشمندانه‌ی فرعونِ سرمایه‌داری برای استخفاف مردم با تسلط بر کلیه ارکان زندگی آنها (حتی در ام‌القرای جهان اسلام)، یادآور این تعبیر قرآنی است: فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوه: و (با این تبلیغات دروغ و باطل) قومش را ذلیل و زبون داشت (زخرف/۵۴). پی‌نوشت: اذعان می‌کنم که این مصرف گرایی و بسط آن حتی به اوقات فراغت، چنان در سبک زندگی ما ریشه دوانده که حتی خود نگارنده هم از این موضوع مستثنی نیست و گاها خود حقیر هم دقایقی را صرف دیدن فوتبال می‌کنم‌ 😊😐 @baladetayyeb