📽 نقد رسانه| وقتی همه چیز مبتذل است / ابتذالی فراتر از «چپ، راست» (2) ✍🏻 سکانس پایانی «چپ، راست» گویی همانی است که فیلمساز دوست داشته در فیلمش بگوید. خودروی ون که همه شخصیت‌های اصلی در آن هستند، نماد کشور است. دعوای چپ و راست که «محمدی» آن را بیهوده و بی‌معنا می‌داند، اعصاب همه را به هم ریخته است. ✍🏻 با وجود اعتراض دیگران، بشیر و اصلان دست‌بردار نیستند. ون متوقف می‌شود، هر دو پیاده می‌شوند و سرنشینان ون، شامل راننده و کمک‌راننده -که فرزندان پرورش‌یافته در مکتب تساهل و تسامح هستند- مریم و معصومه که دغدغه‌هایش درباره حجاب را فراموش کرده است، و قاضی و همسرش که فارغ از عالم، مشغول ناز و نازکشی هستند، بدون پاسخ دادن به سوالات سرنوشت‌ساز مطرح در دعواهای سیاسی، راهی مقصد نامعلوم هستند؛ جایی که به نظر می‌رسد مقصد آینده خود فیلمساز نیز هست. https://btid.org/fa/news/252203 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه @banketolidat