یا نور مجلس شورای اسلامی با حضور ۱۴ بانو رسما آغاز به کار کرد. ۱۴ بانویی که بنا نیست فقط بانوان این کشور باشند بلکه کل مردمند ولی بی شک احساس مسوولیت، توانمندی، حضور در میدان و... بانوان این کشور هستند. ما مثلا_انقلابی‌ها گاهی درگیر بازی‌هایی می‌شویم که خودمان فکر می‌کنیم خیلی هم جدی است ولی در واقع در زمین خودمان نیستیم. به طور مثال گفتگو و مطالبه در باب فراوان شده و آن را هم حضور بانوان در مدیریت مجلس شورا می‌بینند. "چرا در هیات رئیسه یک زن حضور ندارد؟!" آیا نمی‌شود مطالبه زنانه شدن کل هیات رییسه را داشت؟! یا حتی مجلس؟! این ادبیات برایم قابل درک نیست که مطالبه جنسیتی در چنین جایگاه‌هایی چه مفهوم و چه آورده‌ای دارد؟! زن بودن یا مرد بودن چه نقشی در اداره مجلس دارد؟ آیا منوط به حضور زنان در مجلس است یا در هیات رئیسه ؟! من این جنس حرف‌ها را بازی در زمین از قبل چیده شده‌ی غرب و فمنیسم می‌دانم هرچند از افواه ما انقلابی‌ها بیرون بیاید. را در طول تاریخ، در نقش‌آفرینی تاریخی و حضور سیاسی اجتماعی حضرت زهرا صلوات الله عليها بیشتر به چشم می‌آید و در نقش تاریخی و اقتصادی حضرت خدیجه صلوات الله عليها و در نقش تاریخی و سیاسی اجتماعی حضرت زینب کبری صلوات الله عليها و در نقش تاریخی زنان خرمشهر و بهبان و ...، در نقش تاریخی مادرانی دیده‌می‌شود که در دامن خود "امام" پرورش داده‌اند. من رد را در نقش‌آفرینی مادر و همسر بزرگوار را دیده‌ام. و در حاجه نهدیه صفی الدین مادر می‌بینم که دنیایی را از شرق و غرب عالم به وجود پسرش روشن کرد. را به حضور در مناصب سیاسی و اجتماعی آنان تقلیل ندهیم. از خانه شروع می‌شود ولی به خانه‌داری منتهی نمی‌شود همان‌قدر که به مشاغل اجتماعی و مناصب سیاسی منتهی نمی‌شود. در یک بررسی بسیار ساده در عملکرد و نحوه حضور بانوان در مجلس، شما هم باور خواهید کرد برخی بانوان حتی خوبی برای مردم شهر خودشان هم‌نبوده‌اند و هیچ فعالیت درخوری از برخی نمایندگان دیده نمی‌شود، پس صلاحیت و یا توان ندارند. حضور زنان در مناصب دولتی و مدیریتی، شاخص نیست که شاخص توسعه است و انقلاب اسلامی اگر بنا بود در پی توسعه باشد که اصلا انقلاب نمی‌شد. ما در نظام توحیدی یاد گرفته‌ایم باید در نقطه‌ای بایستیم که نقطه اثر و منشا خیر باشیم و در این نقطه است که رقم می‌خورد. در پی تحقق اگر هستیم، تلاش کنیم برای تقویت بانوان و ترویج گفتمان درست که از نقش‌آفرینی در خانه شروع می‌شود و تا نقش‌آفرینی در اجتماع حتی بدون گرفتن منصب و جایگاه امتداد پیدا می‌کند. از جنس نرم است نه سخت که نیاز باشد در میانه میدان و بر قله‌ بایستد و نام و نشان عرضه کند و به چشم همگان چونان بیاید که زنانگی‌اش دیده شود و نه توانمندی‌اش. زن را در ساحت ولایت اجتماعی می‌طلبد اما در ساحت تبرج و مردوارگی هرگز. امیدوارم فرصتی کنم و در باب در نگاه انقلاب اسلامی که بی‌شک به تمدن نوین اسلامی منتهی خواهد شد بنویسم. 🏷 بانوی پیشران https://eitaa.com/banooyepishran