#شبهه
*میدان دار برای نسل امروز تتلوست*
*باختیم. همه با هم باختیم.*
تتلو کنسرت برگزار کرد و برآورد شد که ایرانیان برای شرکت در کنسرت او در ترکیه *حدود 100 میلیارد تومان خرج کردند* تا به کنسرتِ کسی بروند که در میان ترانه هایش نه اشعار فاخر، که الفاظ رکیک و فحاشی برای مخاطبش به کار می برد.
شوک و حیرتی که هواداران تتلو در شکستن ورودیهای سالن برگزاری کنسرت ایجاد کردند یک *«علامت سوال»* به ذهن ها نشاند که
«چرا؟»
در کشوری که *«کیهان کلهر»* دارد با آن صدای شگفت و جادویی کمانچه اش،،
در کشوری که *«حسین علیزاده»* دارد با آن زخمه های شگفت که بر تار و سه تارش می زند،،
در کشوری که *پرویز مشکاتیان* «داشت»،،
در کشوری که *محمدرضا شجریان* «داشت»،،
*سطح درک ما از موسیقی و نوا در این حد بود که این «چهره» ها و «ساز» شان را در تلویزیون به تصویر نکشیم. (و دردانه ای همچون کیهان کلهر را در پستو پنهان کنیم.)*
و برای نسل ما چنین باشد که حتی یکبار این چهره های فاخر را در سیما نبیند.
*حال ببین چه شده؟!*
فرزندان ما تتلو گوش می کنند نه کمانچه کیهان کلهر.
*روزگاری که باید التماس/تلاش می کردیم که فرزندان ما «آستان جان» و «به یاد عارف» گوش کنند، با آن موسیقیِ فاخر در حد صُوَرِ قبیحه برخورد کردیم و حال صورت قبیح بر روی سِن برای مان فحاشی می خواند و فرزندان ما برای ورود به کنسرتش گیت های ورودی را می شکنند!*
راستی چند سوال:
جایگاه *شجریان* در صدا و سیمای ما کجاست؟
کدام یک از جوانان ما اسم *محمد منتشری* را شنیده اند؟
جایگاه *گروه همای* و *کامکارها* در موسیقی کجاست؟
چرا *حسام الدین سراج* دیگر آلبومی منتشر نکرده؟
از حنجرۀ *صدیق تعریف* و آن طنین صدایش در ابتدای سریال امام علی چه خبر؟
راستی *فرهاد فخرالدینی* چه شد؟
*مجید انتظامی* کجاست؟
از آن خوشنویسِ خوش صدا، *بیژن بیژنی* کسی خبری دارد؟
از برنامه کاروان موسیقی *سهیل محمودی* که عقبۀ صدها سال موسیقی ایرانی و اتصالش به ادبیات را بیان می کرد چه خبر؟
*ایرج* به کدام گوشه نشسته است؟
استاد محمد ابراهیم ذوالقدر سنت گرای اصیل با آن اوای شش دانگ ملکوتی که اصولی خان است کجاست؟
*علیرضا قربانی* کجاست؟
چه مدت است که از *مختاباد* خبری نیست؟
صدای *محمد منتشری* در کدام پستو گم شده؟
*باختیم. همه با هم باختیم.*
وقتی که *«فرصتِ معرفی»* اینها را داشتیم، پنهان شان کردیم.
وقتی که فرصت معرفی *ماهور و راست پنجگاه* و *همایون* را داشتیم،
وقتی که امکان بیان *هویت صدها ساله ادبیات ایرانی و امتزاجش با موسیقی* را داشتیم، پنهانش کردیم..
وحال میدان دار نسل امروزمان
*تتلو ست* و بازنده این میدان *مائیم*، !!!!!
تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد این ظلم و بی عرضگی در مدیریت فرهنگی ایران کهن را .