*میدان دار برای نسل امروز تتلوست* *باختیم. همه با هم باختیم.* تتلو کنسرت برگزار کرد و برآورد شد که ایرانیان برای شرکت در کنسرت او در ترکیه *حدود 100 میلیارد تومان خرج کردند* تا به کنسرتِ کسی بروند که در میان ترانه هایش نه اشعار فاخر، که الفاظ رکیک و فحاشی برای مخاطبش به کار می برد. شوک و حیرتی که هواداران تتلو در شکستن ورودیهای سالن برگزاری کنسرت ایجاد کردند یک *«علامت سوال»* به ذهن ها نشاند که «چرا؟» در کشوری که *«کیهان کلهر»* دارد با آن صدای شگفت و جادویی کمانچه اش،، در کشوری که *«حسین علیزاده»* دارد با آن زخمه های شگفت که بر تار و سه تارش می زند،، در کشوری که *پرویز مشکاتیان* «داشت»،، در کشوری که *محمدرضا شجریان* «داشت»،، *سطح درک ما از موسیقی و نوا در این حد بود که این «چهره» ها و «ساز» شان را در تلویزیون به تصویر نکشیم. (و دردانه ای همچون کیهان کلهر را در پستو پنهان کنیم.)* و برای نسل ما چنین باشد که حتی یکبار این چهره های فاخر را در سیما نبیند. *حال ببین چه شده؟!* فرزندان ما تتلو گوش می کنند نه کمانچه کیهان کلهر‌. *روزگاری که باید التماس/تلاش می کردیم که فرزندان ما «آستان جان» و «به یاد عارف» گوش کنند، با آن موسیقیِ فاخر در حد صُوَرِ قبیحه برخورد کردیم و حال صورت قبیح بر روی سِن برای مان فحاشی می خواند و فرزندان ما برای ورود به کنسرتش گیت های ورودی را می شکنند!* راستی چند سوال: جایگاه *شجریان* در صدا و سیمای ما کجاست؟ کدام یک از جوانان ما اسم *محمد منتشری* را شنیده اند؟ جایگاه *گروه همای* و *کامکارها* در موسیقی کجاست؟ چرا *حسام الدین سراج* دیگر آلبومی منتشر نکرده؟ از حنجرۀ *صدیق تعریف* و آن طنین صدایش در ابتدای سریال امام علی چه خبر؟ راستی *فرهاد فخرالدینی* چه شد؟ *مجید انتظامی* کجاست؟ از آن خوشنویسِ خوش صدا، *بیژن بیژنی* کسی خبری دارد؟ از برنامه کاروان موسیقی *سهیل محمودی* که عقبۀ صدها سال موسیقی ایرانی و اتصالش به ادبیات را بیان می کرد چه خبر؟ *ایرج* به کدام گوشه نشسته است؟ استاد محمد ابراهیم ذوالقدر سنت گرای اصیل با آن اوای شش دانگ ملکوتی که اصولی خان است کجاست؟ *علیرضا قربانی* کجاست؟ چه مدت است که از *مختاباد* خبری نیست؟ صدای *محمد منتشری* در کدام پستو گم شده؟ *باختیم. همه با هم باختیم.* وقتی که *«فرصتِ معرفی»* اینها را داشتیم، پنهان شان کردیم. وقتی که فرصت معرفی *ماهور و راست پنجگاه* و *همایون* را داشتیم، وقتی که امکان بیان *هویت صدها ساله ادبیات ایرانی و امتزاجش با موسیقی* را داشتیم، پنهانش کردیم.. وحال میدان دار نسل امروزمان *تتلو ست* و بازنده این میدان *مائیم*، !!!!! تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد این ظلم و بی عرضگی در مدیریت فرهنگی ایران کهن را .