هدایت شده از چشم من و امر ولی
نویسنده در پایان متنش این چنین می گوید: « نه این حسین آن آدم ساده ای که به قطره اشکی و نعره و صدای دهلتان فریب بخورد نیست او امروز از عمق تاریخ فریاد میزند لطفا دست از من بردارید و خوشا انانی که روبریم ایستادند نه شمایی که نامم را بازیچه مطامع خود کردید» پاسخ: اولاً به استناد روایات درست حضرت ضد حرف ایشان صحبت کرده نه تنها ایشان بلکه جدش هم سفارش کرده که ای گنهکاران اگر مرتکب گناه شدید یاس و ناامید نشوید زیرا هیچ گناهی بدتر از یاس و ناامیدی نیست انسان جایزالخطاست قرار نیست که گناهی از او سر نزند اما مهم این است که هرموقع به اشتباهش پی برد برگردد و توبه کند تصریح آیه قرآن هم هست «يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ» جدش هم فرموده «ان الحسین مصباح الهدی و سفینۀ النجاه» یعنی هرچقدر هم که آلوده باشی ناامید نباش دست به دامن این امام شو توبه کن و دست از گناهت بردار که کشتی حسین کشتی نجات است این از باب فضلی است که خدای متعال به بندگان عنایت کرده اتفاقا خدای متعال بواسطه امام حسین دنبال بهانه می گردد که انسانها از گناهانشان توبه کنند و هدایت شوند تا گناهان آنها را بیامرزد بنابراین حرف غلطی است که بگوییم فریب دلتان را نخورید که با یک قطره اشک بخشیده می شوید این فریب دل نیست بلکه عین روایت است کسی که توفیق توبه پیدا کند هم قرآن هم روایات تصریح دارند که گناه او بخشیده می شود. بله اگر نویسنده بگوید که فریبت دلتان را نخورید فکر نکیند که با گناه کردن و توبه نکردن صرف اشک ریختن بخواهید بخشید شوید خیر بخشیده نمی شوید. اگر این حرف را زده بود قابل قبول بود کما اینکه عمرسعد هم در کربلا جایی دلش سوخت و اشکش جاری شد اما چون توبه نکرد و مرتکب قتل امام شد جایگاهش دوزخ خواهد بود و آن اشکش هم او را نجات نخواهد داد. ضمنا قسمت آخر متن نویسنده که می گوید امام اگر بود می گفت خوشا به حال آنهایی که روبریم ایستادند این حرف ایشان هم حرف باطلی است چرا که حضرت در کربلا قبل از شهادتش بعضی از کسانی که به جنگ او آمده بودند را شخصاً نفرین کرد چه برسد کسانی که او را به قتل رساندند برای توضیح بیشتر متن زیر را مطالعه کنید تا متوجه شوید که کسانی که شفاعت حضرت شامل حالشان نمی شود معلوم می شود که حضرت از کار آنها ناراضی است و هیچ عاقلی نسبت به کاری که مصداق عینی ظلم است احساس خوشحالی نمی کند چه برسد به امام معصوم که بخواهد از کار ظالم راضی و خشنود باشد و کارشان را تایید کند ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin