سلام و احترام. ♦️موضوع خودرو و خودرو سازان در کشور ما به چالش عجیب و سوالات و ابهامات بسیار شده است که البته قدمت این کارشکنی ها به قبل از انقلاب هم مرتبط است. اما، ❌️ پس از انقلاب اسلامی نیز بدلایلی از جمله، یا نظارت صدر در صدی و یا عدم نظارت دولت، انتخاب های بی قواره در صدر این دو صنعت، وابستگی فکری برخی مسئولین از ابتدا، به صنایع غیر ایرانی، ورود بی حد و وصف خودرو به داخل، تبانی های برخی مسئولین و نماینده های مجلس در ادوار گذشته با خودرو ساز ها، استخدام سفارشیِ برخی کارکنان نا کار آمد و... از جمله موانعی است که نتوانستند این دو صنعت را در ریل عقلانی و استعداد داخلی قرار دهند. ♦️در ادبیات سیاسی و تجاری، بله، به اینها مافیای نفوذ و ثروت و قدرت جانبی میگویند. و اما راه حل، 1️⃣ مسئولین قوای مجریه و عدلیه مکلف اند تا نسبت به اتخاذ یک تصمیم برای بهبود وضعیت فعلی و مجازات عاملین اخلال در پیشرفت این دو صنعت، اقدام عاجل کنند. 2️⃣وکلای مجلس نیز مانند دوره های گذشته از اغماض و سهم خواهی (اگر دارند)، پرهیز و از قدرت تفحص خود در این مهم استفاده نمایند. 3️⃣مردم شریف نیز ضمن خودداری از خرید خودرو از دلالهای خونخوار، و مطالبه ی منطقی در مورد کیفیت تولید داخل و پیگیری مطالبات از طریق نماینده های شهر خود همت ورزند. ♦️امید است به لطف خدا و با استفاده از نخبگان داخل، این معضل بزرگ از راه برداشته شود و اعتماد مردم شهید پرور به دولت فعلی ان شاءالله نتیجه ی مطلوب خواهد داد. الاقل...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521