🔻برخی از دانشمندان دانشگاه کرنل (ایالات متحده آمریکا) دریافتهاند که مدلهای زبانی رایج در مقیاس بزرگ برای هوش مصنوعی میتوانند بهراحتی به ابزاری برای تبلیغات تهاجمی تبدیل شوند که متناسب با مخاطبان هدف متفاوت است.
🔹 کارشناسان نگران هستند و هشدار میدهند که نباید خطرات استفاده از ابزارهای خودکار برای تولید پیامهای تبلیغاتی را که سپس توسط رباتها در شبکههای اجتماعی توزیع میشود، دست کم گرفت. شدت چنین "پمپاژ" اطلاعات نادرست میتواند تأثیر بسیار واضحی بر جامعه داشته باشد.
@bashgahajn