#سواد_رسانه
در ایام اربعین فریب بازاریابی پنهان فرقههای انحرافی را نخورید!
✍️ حجتالاسلام دکتر
#قربانی_مقدم
هم سال گذشته و هم امسال، پیامی به این مضمون در فضای مجازی منتشر شده است:
«قابل توجه زائران اربعین: عمود شماره فلان، موکب طرفداران احمد الحسن است. مراقب باشید در این موکب توقف نکنید و با آنها گفتگو نکنید. این پیام را برای همه ارسال کنید تا آگاه شوند...»
این یک شیوه تبلیغاتی به نام "بازاریابی پنهان" است که توسط خود فرقه احمدالحسن تولید و منتشر شده است. در این شیوه به جای تبلیغ مستقیم (که هم هزینه زیادی دارد و مشکلات دیگر)، سعی میشود پیام را طوری طراحی کنند تا کاربران فضای مجازی، به خیال روشنگری این پیام را در کانالها و گروههای ارسال کنند. یعنی هزاران نفر مفت و مجانی و البته با انگیزه روشنگری، در حال تبلیغ این فرقه و محل موکب آنها هستند.
در بازاریابی پنهان حتی گاهی یک شرکت علیه خود شایعه یا دروغی را منتشر میکند ( مثل اینکه فلان شرکت از مواد تقلبی استفاده میکند) تا هزاران و بعضاً میلیونها نفر به قصد روشنگری نام و محصول آن شرکت را در کل فضای مجازی منتشر کنند. هرچه این دروغها و شایعهها حرفهایتر طراحی شده باشد، مقصود آن شرکت بهتر تأمین میشود.
بنابراین از نشر و باز ارسال اینگونه پیامها جدا خودداری کنید و مُبلغ نام و محل موکب این فرقه انحرافی نباشید.
🔹 پینوشت
فرقه احمدالحسن یک فرقه انحرافی است که ابتدا ادعا کرد سید یمانی است و در ادامه ادعا کرد امامِ پس از امام زمان علیه السلام است!! افرادی که اطلاعات دینی کافی ندارند،
#بازی_در_زمین_دشمن
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه
#جنگـ_شناختی🧠⚔
⚠️📲