تحلیل سریال «نونخ» ۱ (بهار ۹۸)
فاجعهٔ رسانهای:
تغییر نام یک ایرانی کرد نژاد به بنیامین در فیلمی که بنیامین نتانیاهو بر سر هواپیما در آن سوژه شده، افتضاحترین روش برای دادن امتیاز سیاسی به دشمن از طریق رسانه است! این در حالی است که این نام توسط همسر شخص مد نظر در فیلم برای او انتخاب شده و لذا پیام آن ناموس فروشی به دشمن است!
نکته دیگر اینکه «زن» در الفبای رسانه به معنی «سرزمین» بوده و با توجه به کرد نژاد بودن قهرمانان بازی، پیام تجزیه کردستان از ایران و همدستی کردها با صهیونیسم را در بر دارد! جالب اینکه مدتها است مسأله تفرقه بین کرد و فارس در دستور کار دشمن بوده و در فضای مجازی نیز در سناریوهای صهیونیستها رجزخوانی میشود!
در این میان اینکه بازیگر روحانی در فیلم در چنین شرایطی در ماجرا دخالت داده نشده و در حین این غائله او برای خودش مشغول داوری بازی فوتبال است و نیز ضربه خوردن سر این روحانی و تلاش برای کنار کشیدن او از جدال به خاطر سردرد و زبان به نفربن باز کردن او نیز بیمعنی نیست و پیامش این است که در قصهٔ تجزیه، روحانیت ضربهفنی شده، کار از دستش خارج میشود!
در لابلای این فاجعهٔ رسانهای، تاکتیکهای دیگر دشمن نیز در فیلم دیده شده که عبارتند از:
۱. ترساندن دختران مجرد از شوهر و انصراف دادن روانی از ازدواج!
۲. تحقیر مرد در برابر زن (توطئه فمینیسمی)!
۳. تلقین خوی عاجزانه و خیانتکارانه در ذات مرد!
۴. سنت گذاری و آموزش عملی به انزوا کشاندن روحانیت با الگو دادن نمونه رفتارها!
۵. تأیید حجاب بدون چادر و مانتو و با لباس خانگی در حضور روحانیت در جلسات مهمانی متعدد!
۶. روانگردانی جنسیتی با ایجاد اختلالات هورمونی توسط شگردهای معکوس تربیتی (تلقین طبع خشن و قاطع مردانه در زنان و طبع لطیف و احساسی زنانه در مردان)!
۷. جابجایی جایگاه زن و مرد در زندگی!
۸. الگوسازی فرمانروایی زن!
۹. دهنکجی به توصیهٔ رهبری درباره ورزش بومی با تأیید و میانداری رسمی روحانیت در پستهای بالای ورزش فوتبال؛ بدون انعکاس مشغلههای راهبردی نهفته در وظائف روحانیون!
۱۰. اجرای تکنیکهای جنگ الفاظ دشمن در دو بخش «تلقین افسردگی» و «توهین ملی» در مکالمات محاورهای بازیگران فیلم!
۱۱. تبلیغ استقلال مالی و طلبکارانهٔ زن به نحوی که موجب استحالهٔ وابستگی فطری زن و زمینهساز از هم پاشیدن خانواده است!
۱۲. کودن وانمود کردن مردم ایران در پوشش طنز بخصوص در عرصهٔ سیاست!
و....
حمیدیزاده