🔸عواقب بحثهای جناحی و نقد تحقیرآمیز دولت در فضای مجازی:
الف) سیاهنمایی سیاسی - معیشتی (چه کذب و چه واقعیت)
۱. غلبه خوف بر رجاء در فضای عمومی جامعه
۲. قبحشکنی و عادیسازی ناهنجاریها با بیان و تکرار آنها به بهانه نقد (چیزی در حکم اشاعه فحشاء)
۳. تلقین عقده به ذائقه مردم
ب) برانگیختن غرور تفکر مخالف
۱. تحریک شدن مخاطب به جبههگیری در دفاع از خود و جری شدن او در تفکر اشتباهش
۲. مهرهسازی به نفع دشمن با تبدیل مخالف به معاند
۳. عدم اثرپذیری دولت در صورت نقد شدن و مهیا شدن فرصت مظلومنمایی برای او
ج) تنشزایی اجتماعی
۱. ازاله اتحاد و ایجاد دو دستگی
۲. زمینه سازی آشوب و جنگ داخلی
- ابزار دشمن برای دو قطبی کردن کشور:
۱- شیعه و سنی
۲- اصلاح طلب و اصولگرا
۳- نژادها و قومیتها
- دیگر نمونههای ایجاد دو دستگی:
۱- مصر
۲- سوریه
د) دشمن شاد کردن در صحنه حضور دشمن
۱. رجزخوانی به نفع دشمن
۲. دادن امتیاز سیاسی به دشمن
۳. بسته شدن دهان در نقد سناریوهای مشابه کشورهای متخاصم
ه) تسلیم اطلاعات داخلی به دشمن
و) غفلت از دشمن با مشغولیت به خودمان
۱. غفلت از اصل فتنه و تبعات آن
۱) غفلت از کلّیت جریان فتنه و دیگر مهرههای آن با تعصب بر افراد و مهرههای خاص
۲) غفلت از آرمانگرایی و انحراف از معرفت حق با محور شدن تعصب بر افراد خاص
۲. محاصره شدن در عملیاتهای ایذائی دشمن
۳. غفلت از سیاستهای پشت صحنه دشمن
ز) تخلیه روانی مردم در فضای مجازی و از بین رفتن پتانسیل مطالبهگری در کف جامعه
ح) غفلت از وظائف مهمتر افسران جنگ نرم
۱. ماندن در خط دفاع و غفلت از خط حمله
۱) غفلت از تکنیکهای اثرگذاری دشمن بر جوانان ایرانی در مسائل فرهنگی، اخلاقی، روانی، اعتقادی
۲) غفلت از تکنیکهای زیرپوستی دشمن جهت تغییر ذائقه جوانان
۳) غفلت از ضرورت فعالیتهای تاکتیکی صحیح در برابر دشمن
۴) غفلت از فرصتهای داشتن دست برتر برای مسألهسازی در برابر دشمنان داخلی و خارجی
۵) غفلت از فرصتهای ابتکار عمل برای جبران خلأها در مقام آتش به اختیار
۲. غفلت از تبلیغ جهانی تشیّع و زمینه سازی برای ظهور
۱) محدود شدن در مرزهای داخلی (قفل کردن در موقعیّت دهه ۶۰)
۲) بیتوجهی به الگوی عملی رهبری برای افسران جنگ نرم (نامه به جوانان اروپایی و آمریکایی)
۳) غفلت از فتنههای داعش
- غفلت از جنگ روانی داعش در داخل مرزها
- غفلت از اسلام هراسی داعش در دنیا با مشغولیت ما به خودمان
حمیدیزاده