💶هزینههای
#تبلیغاتی، معیاری برای تشخیص
#نامزدهای_اصلح انتخاباتی:👇
📃صرفنظر از آیینامه
#تبلیغات انتخاباتی که به علت نواقص موجود در آن، خواسته یا ناخواسته برخی از
#نامزدهای انتخابات مختلف را به سوی استفاده از روشهای نامشروع و
#غیرقانونی و یا حتی نامتعارف و ناصواب رقابتی سوق میدهد، موضوع را با طرح سه سوال آغاز میکنیم.
⁉چه تعداد از افراد جامعه را میشناسید که واقعاً حاضر باشند بدون
#هیچ_انتظار و منتی و فقط برای رضای خدا و به عنوان انجام وظیفه برای تبلیغ و معرفی نامزد انتخاباتی موردنظر، مقدار قابل توجهی از
#دارائیهای خود را هزینه کنند؟
⁉اصلاً چه تعداد
#داوطلب_انتخاباتی میشناسید که واقعاً حاضر باشند بدون
#هیچ_غرضی و فقط برای رضای خدا و انجام وظیفه شرعی، برای تبلیغ و معرفی خود و راهیابی به موقعیت موردنظر مقدار قابل توجهی از دارائیهای خود را هزینه کنند؟
⁉چه تعداد
#داوطلب_انتخاباتی و یا از هواداران (اسپانسرهای) آنها را میشناسید که فقط از
#دارائیهای خود برای این منظور استفاده نموده و واقعاً هیچگونه سوءاستفادهای از منابع دولتی و عمومی یا سایر منابع مشابه نکرده باشند؟
❌باز صرفنظر از اینکه
#کاندیدای موردنظر ما از نظر تعهد، تخصص، تجربه، عملکرد قبلی و ویژگیهای رفتاری و اخلاقی در ردیف افراد
#اصلح قرار دارد یا نه، چگونگی تأمین
#هزینههای_تبلیغاتی آنها از چهار حالت خارج نیست.
👈
#اول اینکه؛ فرد داوطلب شخصاً
#صاحب_سرمایه است و با هر نیتی و در چارچوب قانون فقط از اموال خودش برای تأمین هزینههای تبلیغاتی استفاده میکند یا
#سرمایه چندانی ندارد، اما در هر حال متناسب با
#مقدورات_شخصی که در اختیار دارد، هزینه میکند که در این صورت اگر سایر شرایط را هم احراز کرده باشد،
#میتواند در فهرست گزینههای احتمالی ما قرار گیرد.
👈
#دوم اینکه؛
#بخشی از هزینهها را در حد -مقدورات از جیب خودش پرداخته و بقیه آن به شکل خودجوش از طریق
#کمکهای_مردمی تأمین شده باشد که خود بیانگر مقبولیت و شاید محبوبیت فرد مذکور است و طبیعتاً بهتر است که در فهرست افراد برگزیده ما
#قرار گیرد.
👈
#سوم اینکه؛ برای
#معرفی خود به هر شکل ممکن (مستقیم یا مستقیم) و به بهانههای مختلف از
#امکانات_دولتی و عمومی و
#موقعیت_شغلی خودش یا بستگان و دوستانش در نظام اداری سوءاستفاده نموده است که طبیعتاً
#نباید جایگاهی در فهرست افراد برگزیده ما داشته باشد.
👈
#چهارم اینکه؛ تأمین
#هزینههای_تبلیغاتی آنها حاصل توافقهای پشت پرده با
#سرمایهدارانی (اسپانسرهایی) باشد که قرار است بعداً و در صورت دستیابی داوطلب موردنظر به موقعیت پیشبینی شده یا حتی موقعیت و منصب دیگر، از
#موقعیت وی به هر شکل ممکن (ارائه تسهیلات، رانت اطلاعاتی، شغل و مقام دولتی و سایر امتیازات)
#منتفع شوند که قطعاً این گروه نیز
#نمیتوانند برای تصدی موقعیت موردنظر اصلح و قابل اعتماد باشند.
💢البته ممکن است
#ترکیبی از دو یا چند شکل از حالات چهارگانه فوق صورت گرفته باشد که
#تفاوت_چندانی بانتیجه حالت سوم و چهارم ندارد.
✅✅
#کلام_آخر اینکه؛ در هر حالت، استفاده از روشهای
#غیرقانونی،
#نامشروع و نامتعارف برای تبلیغات و همچنین هزینههای کلان و ریخت و پاشهای مشکوک و غیرمعمول برای تبلیغ و معرفی از سوی داوطلبین انتخابات مختلف، میتواند اصلح بودن آنها را بهطوری جدی زیرسوال ببرد و همان ابتدای کار، نامشان را از
#لیست گزینههای قابل بررسی ما خارج نماید.
#انتخابات
#اصلح
@basij_sayedalsajedin