به نام خدا
روح و اراده یِ انسان, زمانی بزرگ و کامل خواهند شد که هیچ دلبستگی به غیر خدا وجود نداشته باشد
عبودیت انسان کامل عبودیت مطلق دانسته شده است، بدین معنا که از انانیت خود خارج گشته و در ذات و صفات خدا فانی گشته[40] و به مقام کمال انقطاع الهی (الهی هب لی کمال الانقطاع الیک)[41] رسیده است.
[40] قیصری، شرح فصوص الحکم، ۱۳۷۵ش، ص۳۳۸- ۳۳۹.
[41] ابن طاووس، الاقبال الاعمال، ۱۳۹۰ق، ج۲، ص۲۹۹.
(راه نجات, انجام واجبات و ترک محرمات است)
كانال بصيرت نامه(عرفان و سیرو سلوک)
@basiratnameh
مَن عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَد عَرَفَ رَبَّهُ