شگردهای انتخاباتی همراهان با معاندان (۵)
«اتخاذ ژست بی طرفی»!!!
بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. سلام علیکم. سخن پیرامون این شگرد نامرئی انتخاباتی همراهان معاندان بسیار است؛ در این نوشته به ذکر پنج نکته پیش روی بسنده می نمایم:👇👇
۱) واقعیات تاریخی حاکی از این است که اتخاذ ژست بی طرفی (و نه بی طرفی واقعی)؛ خود یک حیله و طرفند سیاسی و عامل فریب است؛ با کد هائیکه در نوشته ها و کارکرد صاحبان این حیله وجود دارد؛ به خوبی می توان همراهی آنان با جریان معاندان با حق را لمس نمود؛👇
۲) واقعیات بی شما رخ داده در تاریخ گذشته و حال؛ گویای این است که اتخاذ ژست بی طرفی؛ سابقه ای دور و دراز در تاریخ دارد؛ از باب نمونه:👇👇
الف) عمروعاص (مکار معروف تاریخ) با اتخاذ همین شیوه توانست ابوموسی اشعری را فریب دهد؛ به او گفت : بیا مردم را نجات بدهیم؛ نه علی و نه معاویه؛ او نیز فریب خورد و عملا قاب را عمرو عاص تصاحب کرد و جریان را به نفع معاویه مصادره نمود؛👇
ب) حسن بصری (مقدس مآب و یکی از زهاد ۸ گانه مورد احترام اهل سنت) به بهانه بی طرفی؛ از شرکت در جنگ جمل و حمایت از امیر مومنان (ع) باز ماند؛ وقتیکه حضرت علت این عدم همراهی را از وی پرسید؛ او پاسخ داد : چند نوبت وضو گرفتم و خودم را آماده کرده بودم که در جنگ و به حمایت از شما شرکت کنم؛ اما هربار که خواستم شرکت کنم؛ دیدم صاحب صدائی می گوید «حسن بصری؛ در جنگ شرکت نکن؛ چون هم علی به باطل است و هم کسانیکه در مقابلش قرار دارند؛ حضرت سوال نمود: آیا صاحب صدا را شناختی؟!؛ پاسخ داد: «نه»؛ حضرت فرمود: صاحب این صدا؛ ابلیس بود که بدین بهانه (بهانه بی طرفی) تورا از حمایت نمودن از جبهه حق باز داشت؛👇
۳) برای اثبات صادق نبودن آنانیکه از «ژست بی طرفی» بهره می گیرند؛ شواهد متنوعی قابل ذکر می باشد؛ از جمله حملات و انتقادات اینگونه افراد به جبهه ایکه در عین داشتن کارکرد منفی؛ ضریب حق بودن و صادق بودنشان به مراتب بیش از طرف مقابل و شدید تر است؛👇
۴) اگر در محتوا و نوشته های صاحبان این شگرد دقت کنیم به وضوح خواهیم یافت: هدف اصلی آنان؛ تخریب نیروهای نزدیکتر به حق و برخوردار از ضریب نقاط مثبت بیشتر؛ می باشد؛ اما برای فریب دادن دیگران؛ چند جمله علیه طرف مقابل هم مطرح می کند تا دیگران فکر کنند او در ادعایش صادق است .👇
۵) از دو نمونه ذکر شده از تاریخ اسلام عبرت بگیریم؛ فربیکه عمروعاص دامنگیر یاران امام علی (ع) در جنگ صفین نموده است باید مورد عبرت ما باشد؛ پس هرکسیکه ژست بی طرفی می گیرد؛ نمی توان وی را در اتخاذ این شیوه؛ صادق دانست؛ حساب شده تر عمل کنیم؛ تا از کمند فریبش رهایی یابیم.
(حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دارابی/ شام چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ش_ ۲۷ ذی القعده ۱۴۴۵ق)