🔻به نظر میرسد هنگام بازنگری در دکترین هستهای فرارسیده است
🖋حجتالاسلام محمدمهدی تهرانی
🔹یکم. ملت ایران دیگر با تمام وجود لمس میکند؛ در دنیای گرگها نمیتوان بمب اتم نداشت. نمیشود آنها تا بُن دندان مسلح باشند، کنار گوش ما زوزه بکشند، از "نظم جدید" بگویند و ما متانت پیشه کنیم. پیشتر برخی مقامات جمهوری اسلامی از امکان بازنگری در دکترین موجود سخن گفته بودند؛ به نظر میرسد زمان این بازنگری فرارسیده است.
🔹دوم. وقتی سلاحت را در مقابل گرگ زمین بگذاری، به تو دست دوستی نمیدهد؛ جَریتر میشود و البته گام به گام به تو نزدیکتر. دشمنی که جسور شده، در خاک تو مهمانت را ترور میکند، در بیروت اینگونه خون میریزد، چه تضمینی هست، فردا تهران را با بهانههایی که خوب بلندند درست کنند نزند؟ از ما اول اجازه میگیرد بعد میزند؟! چه کسی گفته با لبخند زدن، میتوان از تله جنگ گریخت؟ اولاً که پمپاژ هراس از جنگ و ترویج ادبیات تله جنگ در افکار عمومی و بین مردم، در پازل دشمن بود و به او امنیت بخشید. منطق مقابله داشتن، غیر از تزریق هراس از جنگ در داخل کشور است. ثانیاً با این همه ابراز برادری با آمریکا و دعوت به زمین گذاشتن سلاحها و...، سایه جنگ دور شد یا نزدیک؟
🔹سوم. چه چیز عزت و امنیت میسازد و چه چیز ذلت و خواری؟ دشمن در مواجهه با جامعهای ترسو جَریتر میشود یا جامعهای که استحکام و آمادگیاش را به رخ بکشد و شوق شهادت را در دل زنده کند؟ مگر پیامبر(ص) نفرمود: مَن ماتَ ولَم يَغْزُ، ولَم يُحدِّثْ بهِ نَفسَهُ، ماتَ على شُعْبَةٍ مِن نِفاقٍ، كسیكهجهاد نكرده یا آرزوی جهاد نداشته باشد و بمیرد به نوعی نفاق مردهاست. هنوز کسی از شوق شهادت در جامعه میگوید؟ مگر امیر(ع) نفرمود: أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَى وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِينَةُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِيقَةُ، پس از حمد خدا، جهاد درى است از درهاى بهشت، كه خداوند آن را به روى اولياء خاصّ خود گشوده، جهاد جامه پرهيزگارى، زره استوار، و سپر مطمئن خداست. چه چیز عزت میآورد و چه چیز ذلت؟ فَمَنْ تَرَكَهُ رَغْبَةً عَنْهُ أَلْبَسَهُ اللَّهُ ثَوْبَ الذُّلِّ وَ شَمِلَهُ الْبَلَاءُ وَ دُيِّثَ بِالصَّغَارِ وَ الْقَمَاءَةِ وَ ضُرِبَ عَلَى قَلْبِهِ بِالْإِسْهَابِ وَ أُدِيلَ الْحَقُّ مِنْهُ بِتَضْيِيعِ الْجِهَادِ وَ سِيمَ الْخَسْفَ وَ مُنِعَ النَّصَفَ. هر كس آن را از باب بىاعتنايى ترك كند خداوند بر او جامه ذلت بپوشاند، و غرق بلا نمايد، و به ذلّت و خوارى و پستى گرفتار آيد، بر دلش پردههاى بىعقلى زده شود، و در برابر ضايع كردن جهاد حق از او گرفته شود، و محكوم به ذلت و خوارى، و محروم از انصاف گردد.
@bavelayattashahadat2