📣📣📣📣📣
🔴 بیانیه مهم حضرت آیت الله
وفسی در رابطه با
لایحه جدید "موسوم به حجاب"
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی سَيِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّد -صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ- وَ عَلَی أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ المَعصومینَ سیّما بقیة الله عجّل الله تعالیٰ فرجه و سهّل الله مخرجه
این بنده کمترین به سهم خودم از زحمات نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمال تشکر و قدردانی را برای تهیه لایحه عفاف و حجاب دارم.
این لایحه دارای نقاط قوت بسیاری است اما
چند اشکال جدی هم دارد که عدم توجه به آن موجب میشود که کل لایحه کم فایده یا تبدیل به عکس خود گردد و عفاف و حجاب را نابود کند؛ به همین سبب از امّت متدیّن و نمایندگان انقلابی و متعهّد مجلس شورای اسلامی تقاضای بذل عنایت به این عرایض را دارم .
۱- در فصل اول از کلمات کلیدی استفاده شده که برخی از آنها به صورت شفاف تبیین نشده است که موجب سردرگمی مردم و ضابطین و قاضی میگردد؛ مانند
حد شرعی حجاب و عدم رعایت حجاب شرعی ( ضعیف الحجاب و ناقص الحجاب ).
۲- تبصره ذیل ماده ۳ ناظر بر " گزارش " است.
اگر دستگاه های مکلّف، گزارش صادق و مطابق واقع بدهند ولی به وظایف خود عمل نکنند برای
ترک فعل یا عدم اقدامات به موقع، چه مجازاتی در پی دارد. بالاخره
ضمانت اجرایی وظایف دستگاهها که از ماده ۴ تا ۳۳ این لایحه مرقوم شده، معلوم نیست.
۳- در ماده ۱۰
به مشکل اصلی صدا و سیما هیچ توجهی نشده است.
یعنی
" تبرّج " که حرام قطعی بوده و اساس ترویج فرهنگ بی حیایی و بی عفتی در کشور است.
۴- در بند ۴ ماده ۳۱ قوه قضائیه مکلف شده است به جلوگیری از ورود اشخاص بدون رعایت حجاب شرعی به محیط دادگاه ها و دادسراها،
این بند بسیار عالی است اما چرا به قوه قضائیه اختصاص داده شده؟ باید به صورت یک ماده مستقل، این وظیفه برای همهی دستگاههای دولتی و نیمه دولتی و... منظور گردد.
بنابراین همانطور که در صدر متن عرض کردم
ضرورت دارد که " حجاب شرعی " به صورت خیلی شفاف و بیان مصادیق آن ( مانند تصاویر حداقلی حجاب شرعی ) به همه مردم در درب ورودی مراکز مربوطه اعلان شود.
۵- در ماده ۳۶ و ۳۷ اگر مردم تصاویر مجرمان را ارسال کردند و فراجا یا قوه قضائیه، اقدامات مناسب و وظایف قانونی خود را انجام ندادند، چگونه مردم باید پیگیری کنند تا مشمول مجازات ذیل ماده ۳۶ نگردند.
در فصل آخر لایحه که به مجازات پرداخته است:
۶- در ماده ۴۷ متن کلی و
مبهم بوده، کافی و وافی به مقصود قانونگذار برای ضمانت اجرایی نیست.
باید مشخص شود که مسئول اگر حتی یک مورد از وظایف محوله را انجام نداده یا کوتاهی کرده یا به هنگام نبوده و... مجرم شناخته شده و مجازات میشود؛ حتی اگر وزیر یا... باشد.
۷- در ماده ۴۹ مجازات بد پوششی و ۵۰ مجازات برهنگی و ۵۱ کشف حجاب مطرح شده است؛ اما
به موضوع مهم مجازات عدم رعایت حجاب شرعی که هدف اصلی دشمن در اندلسی کردن ایران بوده و رعایت حجاب شرعی درخواست اصلی دهها ساله مردم متدین و از عوامل موثر علیه شاه و اسلام آمریکایی است هیچ توجهی صورت نگرفته است.
باید یک ماده مستقل درباره مجازات عدم رعایت حجاب شرعی منظور گردد؛ خصوصاً که
متاسفانه در ماده ۵۱ روسری و شال به رسمیت شناخته شده است. لازم به تذکر است که اولاً
معلوم نیست که روسری یا شال را بتوان به عنوان وسیله ای برای حفاظت از حجاب شرعی دانست ( خصوصاً به شکل عرفی امروز ایران ).
ثانیاً بر اساس مفهوم مخالف از ماده ۵۱
صرف داشتن چادر یا مقنعه و... برای حفاظت از حجاب کافی است! در حالیکه باید تصریح شود که:
داشتن چادر یا مقنعه و...
به صورتی که تمام سر و گردن و... را بپوشاند.
عدم توجه به این مطلب و
عدم مجازات ناقضان حجاب شرعی سبب به رسمیت شناختن ضعیف الحجاب و... گشته و به صورت خودکار راه ترویج فرهنگ بی حجابی و بی حیایی هموار میگردد و این همان چیزی است که دشمنان اسلام از اول انقلاب به آرامی توانسته اند ذائقه مردم و حتی برخی از افراد متدین یا بزرگان و... را تغییر دهند و در جنگ ترکیبی جدید و پیاده کردن
اسلام آمریکایی موفق شوند.
ان شاءالله نمایندگان مجلس با قلبی مطمئن به قدرت لایزال الهی، بدون تردید و ترس از جوسازی دشمنان خارجی و داخلی به پیاده کردن
احکام اسلامی اقدام کنند.
۸- در ماده ۶۴
مجازات آمر به معروف و ناهی از منکر لسانی که با پرخاش و... باشد، مخالف شرع و وظیفه ایست که در رساله های عملیه آمده و باید حذف شود.
حامد وفسی
۱۲ محرم ۱۴۴۵
☄ #نشر_حداکثری
╭━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╮
@bayyenat110
╰━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╯