♨️ پر مصرف دانستن ایرانیان واقعیت ندارد، و ریشه در طمع الیگارشی و تحقیر مردم دارد: - سخنان تحقیر آمیز علیه ملت ایران مبنی بر اینکه؛ «ایرانیان بالاترین سرانه مصرف انرژی را دارند».، تولید الیگارش رانتی است، تا دولت‌ها را به حذف یارانه‌ی مستقیم به نفع مفتخوری خود ترغیب کنند. - در صورتیکه آمارهای تطبیقی گواه است که ایرانیان در مصرف برق کمترین و بلکه کمتر از برخی همسایگان، و حتی در مصرف بنزین هم کمتر از آنچه وانمود می‌شود، می‌باشند. - ولی اینجا موج سازی می‌کنند -که جریان رسانه‌ای مدعی استاد آن است- تا ذهن مقامات و تصمیم‌گیران را به محاسبه‌ی بیاندازند، تا مردم را مقصر بدانند، و چاره‌اش را صرفا آزادسازی و هزینه از جیب و معیشت ملت بدانند. - آنچه که باعث مصرف کمی بیشتر از معمول سوخت هم شده ریشه در بی‌مدیریتی و عدم برنامه‌ریزی بر اساس آمایش سرزمینی و نیازها است. - مثلاً رشد بی‌حساب تهران و شهرهای بزرگ بدون زیرساخت حمل و نقل عمومی و پاک، و عدم ایجاد دولت الکترونیک و عدم تقسیم منابع انسانی بر اساس محل زندگی و عدم ترویج دورکاری و ... آنرا کلاف سردرگم کرده است. - بنابراین الان کسی در تهران و شهرهای بزرگ اگر بخواهد بیرون برود ترجیح می‌دهد با خودروی شخصی بیرون رود! - چرا؟! چون حمل و نقل عمومی در دسترس نیست. - و بیشتر مصرف سوخت در ترافیک کلانشهرهایی مانند تهران هدر می‌رود، که باز مدیریت کشوری و شهری مقصر اصلی‌اند نه مردم. - حمل و نقل بین شهری هم گران و تهیه بلیط آن هم مشکل، و بلکه بلیط‌هایی با قیمت مناسب هم سهمیه ارگان‌ها است، پس ارزان‌ترین راه، سفر با خودروی شخصی است، چون پس از دولت دهم اولویت حمل ‌ نقل عمومی و ریلی پایان یافته! - پس اکثر مردم مجبورند در کمبود و گرانی حمل ‌ونقل عمومی با شخصی آن هم خودروهایی فاقد استاندارد لازم و عموما به دلیل گرانی فرسوده، خطر سفر را بپذیرند، که شاهد افزایش تلفات جاده‌ای هستیم، که باز هم مسئولان عمر عزیز مردم را در مدیریت غلط خود سوزانده‌اند. - اگرچه دروغ پرمصرفی مردم را هم بپذیریم، بنابراین مقصر را مردم دانستن، و بی‌ادبانه آنان را مفت سوز دانستن باز هم دور از انصاف و عقل است. ⭕️ - از همه هم  بگذریم وقتی اقتصاد مردم یا مستقیم مثل اسنپ و ... و یا غیرمستقیم به قیمت بنزین و گازوئیل و گاز وابسته است، گرانی آن مثلاً وقتی ۴۵ درصد مردم زیر خط فقر هستند یعنی ۴۵ درصد زیر خط فقر ناگهان به ۷۰، ۸۰ درصد جهش می‌یابد و سطح رفاه‌عمومی کاهش و نارضایتی و اعتراض و ... - مردم را رعیت دیدن و خود در رفاه زندگی کردن کاری فرعونی است که خروجی‌اش، عدم موازنه‌ی زندگی مردم و دولتمردان و سیاسیون است که به تصمیمات خطرناک بنزینی ختم می‌شود. - قبلا هم گفتم اگر تمام موانع را که اشاره شد بر طرف کردند، می‌توانند، قیمت‌ها را کاملاً واقعی کنند نه اینکه نسیه آزادسازی کنند و استخوان آنرا لای زخم بگذارند تا بهانه‌ای همیشگی برای تنش اقتصادی و اجتماعی باشد، ولی به شرط اینکه درآمد آنرا هم بین مردم تقسیم کنند، نه اینکه مانند آبان۹۸ به نفع حقوق‌های نجومی و ریخت و پاش‌ها و مفاسد تمام شود. 🇮🇷🕊☫https://t.me/bazgashtaznimehrah 🇮🇷🕊☫ @bazgashtaznimehrah